کد خبر: ۲۳۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 31
رابطه زناشویی خصوصا در سن بالاتر، بر سلامتی شما و توانایی فکر کردن تأثیر می‌گذارد. تحقیقات نشان می‌دهد که داشتن نزدیکی های مکرر باعث بهبود حافظه در سنین ۵۰ تا ۹۰ سالگی خواهد شد
شفاآنلاین>سلامت جنسی>تمایلات و رابطه جنسی یا بخش بسیار مهمی از زندگی ما انسان ها است. جدای از مسائل مربوط به تولید مثل و زاد و ولد، داشتن رابطه جنسی برای صمیمیت و شکوفایی احساسات یک فاکتور مهم محسوب می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، فعالیت جنسی و مقاربت فواید بسیار زیادی بر روی تقریبا تمام جنبه های زندگی انسان می‌گذارد. آمیزش فواید:

فیزیکی
فکری
عاطفی
روانشناسی
و اجتماعی

زیادی برای ما به همراه دارد. انجمن سلامت<Health> جنسی آمریکا میگوید که انسان ها باید به رابطه زناشویی و رابطه جنسی به عنوان بخشی مهمی از زندگی نگاه کنند. و اذعان می کند که سلامت جنسی مفهومی بالاتر از پیشگیری از بروز بیماری های مقاربتی، و حاملگی های برنامه ریزی نشده است.

مقاربت و رابطه جنسی چگونه روی زندگی شما تاثیر می گذارد؟

طبق مطالعات، داشتن آمیزش جنسی منظم، می تواند به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک کند. گرچه رابطه جنسی ورزش محسوب نمی شود، اما از آنجایی که با انجام حرکات سبک و محدود همراه است، می تواند تاثیرات خوبی بر روی سلامتی بدن داشته باشد.

برخی از مهمترین مزایای رابطه زناشویی و رابطه جنسی سالم عبارتند از:

کاهش فشار خون
سوزاندن کالری
افزایش سلامت قلب
تقویت عضلات
کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی، سکته مغزی، و فشار خون بالا
افزایش میل جنسی

افرادی که به طور منظم به انجام فعالیت جنسی می‌پردازند، بطور معمول تمایل بیشتری به انجام ورزش و داشتن رژیم غذایی مناسبی دارند. در مقایسه با افرادی که تمایلات جنسی و رابطه آمیزشی معدود و محدودی دارند، این افراد از سلامتی عمومی بالاتری برخوردار هستند.

آمیزش سیستم ایمنی بدن را قوی تر می کند

در یک مطالعه مشخص شد که ایمونوگلوبین آ (IgA) در بزاق زوج هایی که بصورت منظم هفته‌ای ۱ یا ۲ بار رابطه جنسی برقرار می‌کنند، در مقایسه با افرادی که روابط جنسی منظمی ندارند افزایش پیدا می‌کند.

ایمونوگلوبین A، یک نوع آنتی بادی است که نقش مهمی در جلوگیری از بروز بیماری دارد. این آنتی بادی اولین خط دفاع در برابر ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV است.

نکته

محققان میگویند که استرس و اضطراب موجب کاهش تاثیرات مفید رابطه زناشویی و روابط جنسی بر سلامتی بدن میشود.

خواب بهتر

بدن شما حین ارگاسم و ارضاء میل جنسی شروع به ترشح کردن هورمون اکسی توسین و اندروفین میکند. اکسی توسین با نام هورمون عشق یا صمیمیت شناخته می شود. ترکیب این هورمون ها پس از ارگاسم موجب آرام شدن بدن و پیدایش یک حس آرامش می شود. در نتیجه کیفیت خواب چندین برابر بهتر می شود.

خواب با کیفیت و بهتر مزایای زیر را در پی خواهد داشت:

سیستم ایمنی قوی‌تر
عمر طولانی‌تر
بهبود حالت روحی عمومی بدن
افزایش سطح انرژی بیشتر در طول روز

التیام و تسکین سر درد

مطالعات دیگر در رابطه با مسایل مربوط به داشتن رابطه عاشقانه و جنسی نشان داده است که، میگرن و سردردهای مزمن تا حد زیادی با داشتن روابط ملایم جنسی کاهش پیدا می کند.

تاثیرات مفید رابطه زناشویی و رابطه با شریک جنسی در جنسیت های مختلف
در مردان

بررسی اخیر نشان داده است مردانی که بطور مکرر به فعالیت‌های منظم جنسی می پردازند، نسبت به سایر مردان دیگر، کمتر به سرطان پروستات مبتلا می شوند. ارگاسم مکرر و منظم در مردان، بر روی مرگ و میر تأثیر می‌گذارد. تحقیقات بر روی گروهی از مردان در طی ۱۰ سال نشان داد ، خطر مرگ و میر در مردانی که بصورت مکرر که هفته ای بیش از دو بار به ارگاسم رسیده اند، نسبت به مردانی که فعالیت جنسی و ارگاسم کمتری دارند، کاهش پیدا می کند.

بطور علمی ثابت شده است که تولید اسپرم ها و سلامت سلول های جنسی با برقراری آمیزش و همخوابی بهبود پیدا خواهد کرد.

در زنان

تجربه ارگاسم در زنان، جریان خون را افزایش داده و با آزاد شدن هورمون ها و مواد شیمیایی مفید در بدن همراه است.

فعالیت جنسی و همخوابی در زنان باعث:

بهبود کنترل مثانه
کاهش بی اختیاری ادراری
کاهش کمر درد پیش و هنگام دوره قاعدگی
بهبود باروری
استحکام و تقویت عضلات لگن
روان شدن واژن
محافظت در برابر اندوکمتریوز

زنانی که بعد از یائسگی، فعالیت جنسی خود را همچنان ادامه می‌دهند،کمتر از زنان دیگر به آتروفی دیواره واژن مبتلا می شوند. (آتروفی واژن منجر به بروز درد در هنگام ادرار و رابطه جنسی می شود.)

رابطه زناشویی و رابطه جنسی چه فوایدی برای روح و روان شما دارد؟

برقراری چنین رابطه ای علاوه بر مزایای مختلف فیزیکی، برای روح و روان و احساست انسان نیز مفید خواهد بود. فعالیت جنسی می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب و افزایش شادی کمک کند.

مطالعات نشان می دهد که فعالیت جنسی باعث موارد زیر می شود:

رضایت شما از زندگی و وضعیت روانی افزایش پیدا می کند.
افزایش سطح اعتماد، صمیمیت و عشق در روابط
بهبود توانایی‌های درک، شناسایی و بیان احساسات
استفاده از مکانیزم دفاعی-روانشناختی
بهبود عملکرد ذهنی
افزایش کنترل پریشانی
بهبود مدیریت درگیری ها و تنش های عاطفی

رابطه زناشویی خصوصا در سن بالاتر، بر سلامتی شما و توانایی فکر کردن تأثیر می‌گذارد. تحقیقات نشان می‌دهد که داشتن نزدیکی های مکرر باعث بهبود حافظه در سنین ۵۰ تا ۹۰ سالگی خواهد شد.نسخه

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: