کد خبر: ۲۳۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 26
فیبروم رحم نوعی بیماری است که در آن بافت‌های غیر سرطانی به نام فیبروئید در ناحیه رحم رشد می‌کنند. این فیبروئید‌ها تهدید‌کننده‌ زندگی فرد نیستند، اما می‌توانند برای سلامت او مشکلاتی را به وجود آورند
شفا آنلاین>سلامت جنسی>درمان گیاهی فیبروم رحم به تنهایی باعث بهبود بیماری نمی‌شود، اما می‌تواند در کنار درمان‌های پزشکی روند بهبود بیماری را تسریع کند.

به گزارش شفا آنلاین:درمان گیاهی فیبروم رحم به تنهایی باعث بهبود بیماری نمی‌شود، اما می‌تواند در کنار درمان‌های پزشکی روند بهبود بیماری را تسریع کند. بنابراین نباید آنها را جایگزین درمان اصلی کرد. مصرف مواد تنظیم کننده هورمون‌ها، کنترل فشار خون، چای سبز، روغن زیتون، سرکه سیب و... برخی از درمان‌های گیاهی فیبروم رحمی هستند.

فیبروم رحم نوعی بیماری است که در آن بافت‌های غیر سرطانی به نام فیبروئید در ناحیه رحم رشد می‌کنند. این فیبروئید‌ها <Fibroids>تهدید‌کننده‌ زندگی فرد نیستند، اما می‌توانند برای سلامت او مشکلاتی را به وجود آورند.

فیبروئید‌ها داخل و اطراف دیواره‌ رحم شکل می‌گیرند. آن‌ها از عضله و بافت‌های دیگر تشکیل می‌شوند و ممکن است به اندازه یک توپ تنیس رشد کنند. پزشکان هنوز به علت اصلی ایجاد فیبروم رحم پی نبرده‌اند، اما آن‌ها معتقدند این بیماری با اضافه وزن و کمبود برخی مواد غذایی ارتباط دارد. برای درمان این بیماری، می‌توان در کنار درمان‌های استاندارد پزشکی از راهکارهای طبیعی نیز استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم ۱۵ درمان گیاهی فیبروم رحم را بررسی کنیم.

درمان پزشکی فیبروم رحم
از آنجا که فیبروم رحم می‌تواند منجر به عوارض خاصی از جمله کم خونی ناشی از خونریزی گردد و زندگی بیمار را به خطر بیندازد، اگر علائم فیبروم رحم را مشاهده می‌کنید بسیار مهم است که به پزشک مراجعه نمایید.
درمان استاندارد فیبروم رحم معمولا شامل استفاده از دارو‌هایی است که به کاهش علائم و رشد فیبروئید‌ها کمک می‌کند. درمان این بیماری همچنین ممکن است شامل جراحی‌هایی مانند میومکتومی باشد که در آن فیبروئید‌های رحم را از بدن خارج می‌کنند، اما قسمت‌های سالم رحم دست‌نخورده باقی می‌مانند.

درمان گیاهی فیبروم رحم
تا به امروز، مطالعات اندکی برای استفاده از درمان‌های گیاهی جایگزین درمان استاندارد فیبروم رحم انجام شده است. در اینجا نگاهی به یافته‌های کلیدی این تحقیقات می‌اندازیم. توجه داشته باشید که هیچ کدام از این درمان‌ها به تنهایی نمی‌توانند موثر باشند، اما در کنار درمان پزشکی کمک کننده هستند.
۱. چای سبز
در یک مطالعه در سال ۲۰۱۰ میلادی که روی موش‌ها انجام شد، نتایج حاکی از آن بود که مصرف عصاره چای سبز به مدت ۸ هفته موجب کاهش قابل توجه حجم و وزن فیبروئید‌های رحم می‌شود.
۲. ویتامین D
متخصصان احتمال داده‌اند که ویتامین D می‌تواند میزان خطر ابتلا به بیماری فیبروم رحم را تا ۳۲ درصد کاهش دهد. بدن ما اگر در معرض نور خورشید قرار بگیرید، مقداری از این ویتامین را تولید می‌کند، اما اگر به هر دلیلی سطح کافی از این ویتامین در بدن وجود نداشته باشد، باید از سایر منابع استفاده کرد. برخی مواد غذایی تامین کننده ویتامین D عبارتند از:
- زرده تخم مرغ
- شیر، پنیر و لبنیات غنی شده
- غلات غنی شده
- آب پرتقال غنی شده
- ماهی‌های چرب مانند قزل‌آلا، تن و خال‌مخالی
- روغن کبد ماهی کاد
۳. لبنیات
لبنیاتی مانند ماست و پنیر چرب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این مواد غنی از کلسیم، فسفر و منیزیم هستند و احتمالا به پیشگیری از بروز فیبروئید‌هاکمک کرده و رشد آن‌ها را کند می‌کنند. به علاوه شیر غنی شده حاوی ویتامین دی است.
۴. مکمل‌های گیاهی
در درمان این بیماری کنترل سطح استروژن و هورمون‌های جنسی بسیار مهم است. موادی مثل دانه کتان، خار مریم، B کمپلکس از جمله موادی هستند که می‌توانند به تنظیم این هورمون‌ها کمک کنند. برای این منظور روزانه ۱۰۰۰ میلی‌گرم امگا ۳، ۵۰ میلی‌گرم B کمپلکس مصرف کنید. همچنین می‌توانید ماهانه ۶ تا ۲۰ مرتبه از کرم پروژسترون استفاده نمایید.
۴. روغن‌های گیاهی
برخی معتقدند که استفاده موضعی روزانه دو مرتبه از ترکیب روغن‌های گیاهی آویشن، مریم گلی و گل بنفشه روی شکم، کمر و پهلو‌ها می‌تواند به درمان طبیعی فیبروم رحم کمک کند. همچنین روغن کرچک نیز با خواص سم‌زدایی خود می‌تواند بر این روند تاثیرات مثبتی داشته باشد.
۵. سیر
همانطور که گفتیم در درمان این بیماری تنظیم تعادل هورمونی بسیار اهمیت دارد. سیر یکی از موادی است که به دلیل دارا بودن ویتامین B۶ و ویتامین C در این زمینه بسیا موثر است. همچنین آنتی اکسیدان‌هایی که در سیر وجود دارند رشد فیبروئید‌ها را کندتر می‌کنند و در نتیجه درمان تسریع می‌شود.
۶. آبلیمو
آبلیمو نیز غنی از ویتامین C و آنتی‌اکسیدان است که می‌توان تعادل هورمونی در بدن زنان ایجاد نماید. برای درمان خانگی فیبروم رحم به وسیله آبلیمو به صورت منظم دو قاشق آبلیمو و یک قاشق جوش شیرین را در آب حل کنید و بنوشید.
۷. زنجبیل
زنجبیل به دلیل طبع گرمی که دارد جریان خون را بهبود می‌بخشد و به کاهش درد کمک می‌کند. زنجبیل تازه یا پودر آن را دم و تصفیه کنید، سپس دمنوش آن را بنوشید. برای افزایش تاثیرات آن می‌توانید این دمنوش را با سیر ترکیب کنید.
۸. روغن زیتون
درمان گیاهی فیبروم رحم با روغن زیتون نیز ممکن است، چرا که این روغن قادر است سطوح استروژن را در بدن کاهش دهد. هنگام صبح، با معده خالی ترکیب یک قاشق غذاخوری روغن زیتون با آبلیمو را مصرف کنید. علاوه بر آن می‌توانید از دمنوش برگ زیتون نیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده کنید.
۹. سرکه سیب
سرکه‌ سیب برای کاهش رشد فیبروئید‌ها مفید است. برای این منظور روزانه ترکیب دو قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک لیوان آب را بنوشید.
۱۰. زردچوبه
زردچوبه دارای خواص التیام دهنده است و مصرف روزانه آن می‌تواند به درمان فیبروم رحم کمک کند. برای بهره‌مندی از خواص این ادویه باید روزانه سه بار به مقدار ۴۴۵ میلی‌گرم از آن را مصرف نمایید. برای اینکار می‌توانید از دستورالعمل زیر پیروی کنید:
دو قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را در ۴ تا ۵ لیوان آب حل کنید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی شعله بجوشد. سپس حدود یک ساعت صبر کنید تا ذرات به خوبی ته نشین شوند و آن را بنوشید.
۱۱. پیاز
پیاز نیز مانند بسیاری از مواد موجود در این لیست، به دلیل خواص آنتی اکسیدانی قادر به کوچک کردن فییبروئید‌های رحم است، علاوه بر این سطوح هورمونی را نیز در بدن زنان تنظیم می‌کند. توصیه کارشناسان این است که پیاز را به صورت مرتب در رژیم غذایی روزانه خود مصرف نمایید.
۱۲. سویا
یکی دیگر از انواع درمان گیاهی فیبروم رحم استفاده از سویا است. سویا مقداری فیتواستروژن دارند، این ماده شبیه استروژن است و همین شباهت باعث می‌گردد که گیرنده‌های فیبروئید‌ها دچار اختلال شوند و از رشدشان جلوگیری به عمل آید. سویا را می‌توانید در غذا‌های مختلف همچون گوشت به کار ببرید.
۱۳. عسل
عسل دارای خواص ضد عفونی کنندگی است و مصرف آن به روند درمان توده‌های رحمی کمک می‌کند. عسل را می‌توانید با آلوئه‌ورا ترکیب کرده و سپی مصرف نمایید تا خواص آن تقویت شود. برای بهره‌مندی از خواص آن یک لیوان آب را با یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق غذاخوری گرده گل ترکیب نمایید. در نهایت یک فنجان آب آلوئه‌ورا به این ترکیب اضافه کنید و بنوشید.
۱۴. گانودرما
قارچ گانودرما دارای خواص آنتی هیستامینی است. از این‌رو رشد توده‌های رحمی را کند می‌کند و یکی از بهترین درمان‌ها برای کوچک کردن تومور‌ها محسوب می‌شود. برای بهره‌مندی از خواص قارچ گانودرما باید دمنوش آن را بنوشید.

برای تهیه دمنوش این قارچ ۴ تا ۵ فنجان آب را به جوش آورید و ۳ تا ۵ گرم گانودرما به آن اضافه کنید. حدود دو ساعت صبر کنید تا ذرات در آب ته نشین شوند و با مقداری عسل یا زنجبیل آن را مصرف کنید.
۱۵. ریشه شیرین بیان
ریشه شیرین بیان ضد التهاب و ضد حساسیت است، بنابراین می‌تواند به درمان فیبروم رحم کمک کند. برای افزایش تاثیرات آن، شیرین بیان را با شبدر قرمز ترکیب و استفاده کنید.

سخن پایانی
از آنجایی که ایمنی و اثربخشی قطعی درمان گیاهی فیبروم رحمی هنوز ثابت نشده‌اند، قبل از استفاده از آنها باید با پزشک خود مشورت کنید. از خود درمانی و یا تاخیر در دریافت مراقبت‌های پزشکی اجتناب کنید، زیرا ممکن است عواقب جدی در پی داشته باشند.ستاره

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: