کد خبر: ۲۳۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 23
دیابت که از آن به عنوان بیماری خاموش یاد می شود، در ایران به ازای هر ۲۰ نفر یک مورد مبتلا دارد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان گفت: مبتلایان به دیابت ورزش‌های هوازی را به منظور درمان بیماری قند دنبال کنند.

به گزارش شفا آنلاین، رمضانعلی حیدریان روز سه شنبه افزود: ورزش کردن سبب افزایش عملکرد انسولین در بدن و در نتیجه نگه داشتن قندخون در حد طبیعی می‌شود.

وی بیان کرد: ورزش های هوازی(aerobic sports) یا ایروبیک مانند پیاده روی تند، دوچرخه سواری و شنا، سبب استفاده بیشتر از اکسیژن و بهبود عملکرد قلب و ریه می‌شود.

پزشک عمومی با بیان اینکه ورزش های بی هوازی مانند بدنسازی با وزنه و پرورش اندام، اکسیژن کمتری استفاده می سوزاند، ادامه داد: این ورزش ها در زمان کوتاه از منابع انرژی استفاده می کنند و تاثیر زیادی بر قند خون ندارد.

وی تصریح کرد: ورزش‌های هوازی باید حداقل سه تا پنج بار در هفته و روزی ۲۰ تا ۳۰ دقیقه و همیشه در زمان مشخص انجام شود.

به گفته وی، ورزش یوگا به کاهش چربی بدن کمک و با مقاومت انسولین مبارزه می کند و عملکرد اعصاب را بهبود می بخشد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان، در مورد بیماران دیابتی مسن که آرتروز یا دیسک کمر دارند، افزود: بهترین ورزش شنا کردن یا حداقل راه رفتن در آب است که نه تنها برای آرتروز(Arthritis)، زانو درد یا کمر درد این قشر مفید بوده بلکه اثر درمانی و حالت فیزیوتراپی نیز دارد.


لزوم توجه دیابتی‌ها به قندخون هنگام ورزش
این پزشک عمومی گفت: بهترین قندخون برای ورزش کردن بیماران مبتلا به دیابت بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ است.

وی با تاکید بر اینکه بیماران مبتلا به دیابت به هیچ وجه پیش از صبحانه نباید ورزش کنند، بیان کرد: علاوه بر این، آنها نباید بلافاصله پس از تزریق انسولین فعالیت شدید انجام دهند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان یادآور شد: افراد دیابتی در هر حالتی با قند خون بالاتر از ۳۰۰ نباید به ورزش بپردازند.

دیابت(Diabetes) که از آن به عنوان بیماری خاموش یاد می شود، در ایران به ازای هر ۲۰ نفر یک مورد مبتلا دارد و با توجه به روند شیوع این بیماری، پیش بینی می شود تا ۱۸ سال آینده به ازای هر هفت نفر در ایران یک فرد مبتلا به بیماری قند وجود داشته باشد.

استان سمنان با بیش از ۷۰۲ هزار نفر، حدود ۴۲ هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: