کد خبر: ۲۳۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019July 23
شربت گلپر از ترکیب گلپر، آویشن، نعناع، رازیانه و عسل ساخته می‌شود؛ شاید بتوانیم بگوییم که مهم‌ترین خاصیت این شربت تاثیر چشمگیر آن در چربی‌سوزی و خصوصا چربی‌های اطراف شکم و پهلو است
شفاآنلاین>سلامت>محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌: شربت گلپر تاثیر چشمگیری در چربی سوزی به ویژه چربی‌های اطراف شکم و پهلو دارد.

به گزارش شفاآنلاین،گلپر یکی از گیاهان خوش عطر بو است که از گذشته برای تهیه بسیاری از مواد غذایی به کار گرفته می‌شد؛ این شربت قطع کننده بلغم و دفع کننده باد و نفخ شکم است؛ دم کرده ریشه آن برای رفع ناراحتی های عصبی بسیار مفید است و ترشحات معده را تقویت و سموم بدن را دفع می‌کند.

استفاده از گلپر شیر مادر را زیاد می‌کند و خوردن کم آن باعث افزایش شادی و نشاط می‌شود؛ استفاده از این شربت برای کمک به هضم غذا بسیار مفید است و می‌تواند کمردردهای ناشی از رطوبت را رفع کند به همین دلیل است که متخصصان طب سنتی مصرف آن همراه با غذا را توصیه می‌کنند.

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی ، اظهار کرد: شربت گلپر از ترکیب گلپر، آویشن، نعناع، رازیانه و عسل ساخته می‌شود؛ شاید بتوانیم بگوییم که مهم‌ترین خاصیت این شربت تاثیر چشمگیر آن در چربی‌سوزی و خصوصا چربی‌های اطراف شکم و پهلو <Side by side>است؛ مصرف این شربت با کنترل اشتها می‌تواند منجر به کاهش وزن، لاغری و تناسب اندام ‌شود.

وی افزود: مصرف شربت گلپر برای دستگاه گوارش بسیار مفید است و خاصیت ضدنفخ و بادشکن دارد به همین دلیل موجب رفع دل درد، دل پیچه و سایر مشکلات گوارشی می‌شود؛ مصرف مداوم مقداری مناسبی از این شربت خوش طعم هضم غذا را آسان و یبوست را رفع می‌کند.

فواید شربت گلپر

عظمایی بیان کرد: شربت گلپر برای پوست و مو بسیار مفید و اثربخش است، مصرف آن علاوه بر تقویت مو حفظ سلامت پوست باعث افزایش طراوت و جوان سازی آن‌ها، جالب است بدانید یکی از خواص فوق العاده این شربت کمک به رفع سیاهی دور چشم است همچنین مصرف این شربت به تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر کمک می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: شربت گلپر از جمله نوشیدنی‌های نشاط آور است و استرس، اضطراب و افسردگی را کنترل می‌کند همچنین مصرف این شربت در افرادی که درگیر بی حسی و خواب رفتگی اعضای بدن می‌شوند بسیار اثربخش است.

وی بیان کرد: شربت گلپر یک آنتی بیوتیک بسیار قوی محسوب می‌شود و از بروز عفونت‌های معده، ریه، برونشیت، کلیه و مجاری ادرار کمک می‌کند همچنین این شربت خاصیت ضد انگل دار و به رفع انواع کرم‌های روده، ضد صرع و تشنج، تقویت سیستم قلبی عروقی و پاکسازی عروق از رسوب چربی کمک می‌کند.

عظمایی افزود: این شربت باعث رفع درد‌های قاعدگی و بهبود سندروم پیش از قاعدگی می‌شود همچنین برای مقابله با اسهال، تهوع و استفراغ، باکتری و ویروس‌ها، تنگی نفس و سرفه بسیار مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: شربت گلپر منجر به رفع کم خوابی و بی خوابی می‌شود و یکی از روش‌های مفید برای کمک به درمان<cure> سردرد‌های میگرنی است. یکی از خواص بی‌نظیر شربت گلپر دفع سموم از بدن است، بنابراین برای افرادی که دچار انواع مسمومیت‌ها مثل مسمومیت غذایی شده‌اند، بسیار مفید است.

وی تاکید کرد: شربت گلپر خاصیت ضددرد و آرامبخش دارد و به رفع انواع درد‌ها از جمله درد‌های مفصلی و رماتیسمی کمک می‌کند. مصرف این شربت باعث تقویت عمومی بدن و افزایش سطح انرژی آن می‌شود همچنین فوایدی مثل تقویت بینایی، کنترل قند، فشار و چربی خون و استحکام استخوان‌ها و غیره را به همراه دارد.

عظمایی با تاکید بر ممنوعیت مصرف این شربت برای زنان باردار گفت: این شربت را می‌توان ۴ لیوان در روز و در وعده‌های صبح، ظهر، عصر و شب میل کنید؛ با توجه به تاثیر آن بر هضم بهتر غذا بهتر است این شربت را پس از میل کردن وعده‌های غذایی میل کنید.

طرز تهیه شربت گلپر

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: برای تهیه شربت گلپر به گیاه خشک گلپر ۴۰ گرم، عرق آویشن یک لیتر، عرق نعناع نیم لیتر، عرق رازیانه نیم لیتر و عسل نیم کیلو احتیاج دارید.

وی درباره روش تهیه این شربت گفت: ابتدا عرقیجات شامل آویشن، نعناع و رازیانه را با هم تر‌کیب کرده و گیاه خشک گلپر را پس از نیم کوب کردن به آن اضافه می‌کنیم؛ بگذارید گیاه گلپر به مدت ۳ تا ۴ ساعت در عرقیجات ماند و سپس آن را به مدت ۵ دقیقه و در حرارت ملایم بجوشانید.

عظمایی افزود: هنگامی که محلول به دست آمده به حرارت متعادل رسید و دمای آن در حدود ۵۰ درجه سانتی گراد شد، آن را صاف کرده و در نهایت عسل را به آن اضافه می‌کنیم.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: