کد خبر: ۲۳۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۸ - 2019July 21
نظارت مستقیم بر توزیع و واردات دارو برای رفاه حال بیماران می بایست در سال 98 با یک برنامه ریزی فراگیر عملیاتی شود زیرا موضوع سلامت مردم از هرمسئله ای با اهمیت تر است
شفا آنلاین>سلامت>نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مراکز تصمیم گیری توزیع و واردات دارو زیر ذره بین دستگاه های نظارتی قرار بگیرند تا بتوان وضعیت تامین دارو برای بیماران را ساماندهی کرد،گفت: نمکی دست باندها و مافیای دارو را کوتاه کند.

به گزارش شفا آنلاین، احمد حمزه درباره وضعیت  بازار دارو در کشور گفت:  برخی ها با ترفندهای  خاصی قصد دارند، منافع اقتصادی بازار دارو  را از آن  خودشان کنند بنابراین با توجه به اینکه  بازار دارو پنجمین بازار اقتصاد جهانی است می بایست  نظارت ویژه  بر صنعت داروسازی  در کشور اعمال شود.

 نماینده  مردم کهنوج، فاریاب، منوجان، رودبار و قلعه‌گنج در  مجلس شورای   اسلامی  تصریح کرد: برخی  از  افرادی که به دنبال کسب ثروت در بازار دارویی هستند، تلاش می کنند خود را به کانون قدرت در حوزه دارو متصل کنند تا بتوانند مسیر کسب ثروت را به سرعت طی کنند اما باید دستگاه های اجرایی هوشیار باشند که مافیای دارو به ساختار توزیع دارو راه پیدا نکنند.

نظارت بر بازار دارو  از  مسئولیت های  اساسی وزارت بهداشت و درمان است
وی ادامه داد: نظارت بر بازار دارو  از مسئولیتهای اساسی وزارت بهداشت(Ministry of Health) و درمان است بنابراین ما انتظار داریم ، وزیر بهداشت  و درمان با رویکرد شفاف سازی  ، دست باند های مافیایی را  از  تنظیم بازار دارو کوتاه کند.

مراکز تصمیم گیری توزیع و واردات دارو زیر ذربین دستگاه های نظارتی
 عضو  هئیت رییسه کمیسیون بهداشت  و درمان مجلس  با بیان اینکه مراکز تصمیم گیری دارو اعم از واردات و توزیع زیر نظر دستگاه های نظارتی قرار بگیرند یادآورشد:  نظارت مستقیم بر توزیع و واردات دارو برای  رفاه حال بیماران  می بایست در سال 98 با یک برنامه ریزی فراگیر  عملیاتی شود زیرا  موضوع سلامت مردم از هرمسئله ای با اهمیت تر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: