کد خبر: ۲۳۷۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۲۹ تير ۱۳۹۸ - 2019July 20
محصولات آرایشی و بهداشتی، مکمل های تغذیه ای و ورزشی، شیر خشک، گیاهان دارویی به صورت فرآوری نشده، دمنوش، فرآورده های طبیعی و سنتی حاوی گیاهان دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی از جمله کالاهای مجاز به فروش در داروخانه اینترنتی هستند
شفا آنلاین>سلامت>سرپرست واحد فنی و نظارت بر امور داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد داروخانه اینترنتی گفت: مجوزهای داروخانه اینترنتی تحت عنوان «فروش اینترنتی فرآورده های سلامت غیر دارویی» صادر می شود و شهروندان باید توجه کنند که نباید هیچگونه دارویی در داروخانه اینترنتی به فروش برسد.

به گزارش شفا آنلاین، سهیلا عبدلی افزود: محصولات آرایشی و بهداشتی، مکمل های تغذیه ای و ورزشی، شیر خشک، گیاهان دارویی به صورت فرآوری نشده، دمنوش، فرآورده های طبیعی و سنتی حاوی گیاهان دارویی(Medicinal Plants) و ملزومات مصرفی پزشکی از جمله کالاهای مجاز به فروش در داروخانه اینترنتی هستند.

وی در مورد مراحل تاسیس یک داروخانه اینترنتی، اظهار داشت: موسس با در دست داشتن پروانه تاسیس و پروانه مسوول فنی داروخانه به معاونت غذا و دارو دانشگاه مراجعه می کند و اگر امتیاز ارزشیابی داروخانه بالای ۷۵۰ باشد با رعایت شرایط، مجاز به راه اندازی وب سایت با تائید معاونت غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی است.

عبدلی ادامه داد: در ادامه، موسس موظف به مراجعه به مرکز توسعه تجارت الکترونیک و دریافت نماد اعتماد الکترونیک می شود و سایر تعهدها مانند تعهد نامه موسس، تعهد نامه مسوول فنی و گواهی امضا نیز در معاونت غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی اخذ می شود.

سرپرست واحد فنی و نظارت بر امور داروخانه های معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: درج تبلیغات گمراه کننده محصولات و تخلف در ارسال از جمله ایجاد واسطه از تخلفات مهم داروخانه اینترنتی(Internet pharmacy) است که به طور مداوم توسط کارشناسان رصد شده و در صوت مشاهده سریعاً با متخلف برخورد قانونی انجام می شود.

عبدلی، تذکر شفاهی، تذکر کتبی، تعلیق یا لغو مجوز را از جرائم تخلفات برشمرد و گفت: پرونده ها با توجه به نوع تخلف به مراجع ذی صلاح ارجاع داده می شوند و این نوع برخوردها از تبعات قانون گریزی متخلفان است.

عبدلی تاکید کرد: شهروندان دقت داشته باشند که سایت داروخانه اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک بوده و آدرس و شماره تلفن داروخانه، اسم موسس و مسئول فنی نشانی پست الکترونیک و مجوز فروش در سایت درج شده باشد.

به گفته وی، اکنون حدود ۲۵ داروخانه اینترنتی تحت نظارت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشغول به فعالیت هستند و با اینکه فعالیت آنها به صورت مداوم رصد می شود اما اگر شهروندان تخلفی مشاهده کردند می توانند با شماره تلفن ۸۸۸۷۴۵۰۸ تماس بگیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: