کد خبر: ۲۳۷۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۹ تير ۱۳۹۸ - 2019July 20
براساس برنامه‌ریزی انجام شده، ۱۰۰ بیماری مهم باید دارای نظام ثبت شوند که تاکنون این کار برای حدود ۸۰ بیماری انجام شده است
شفا آنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یکی از اولویت‌های اصلی این وزارتخانه را ایجاد نظام ثبت برای بیماری‌های مهم اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود ۸۰ بیماری مهم از جمله سرطان دارای نظام ثبت شدند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر رضا ملک زاده روز شنبه اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، ۱۰۰ بیماری مهم باید دارای نظام ثبت شوند که تاکنون این کار برای حدود ۸۰ بیماری انجام شده است.

وی گفت: یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی(Medical science) به عنوان مرکز ثبت بیماری‌ها در نظر گرفته می‌شود و این کار با همکاری بقیه دانشگاه‌های علوم پزشکی انجام می‌شود تا اطلاعات کامل بیماران جمع آوری و ثبت شود.

ملک زاده، شناسایی بیماران، ارائه خدمات درمانی مناسب و دسترسی به آمار دقیق بیماران را از جمله مزیت‌های این طرح اعلام کرد و گفت: نظام ثبت بیماری‌ها در حقیقت نوعی کوهورت(مطالعه همگروهی) است که اطلاعات دقیقی در اختیار دست اندرکاران قرار می‌دهد تا اقدامات لازم برای پیشگیری و ارایه خدمات درمانی انجام شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار امیدواری کرد که نظام ثبت برای ۲۰ بیماری دیگر در آینده نزدیک اجرایی شود.

نزدیک به ۳۰ مرکز پژوهشی خصوصی در بخش سلامت راه اندازی شده است
وی بر لزوم حمایت و پشتیبانی از مراکز پژوهشی بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: تاکنون نزدیک به ۳۰ مرکز پژوهشی بخش خصوصی حوزه بهداشت در کشور راه‌اندازی شده است.

ملک زاده با اشاره به اینکه این مجموعه‌ها مشغول فعالیت‌های پژوهشی هستند و توانسته‌اند گام‌های ارزنده‌ای در این زمینه بردارند، ادامه داد: اگر این مجموعه‌ها طرح خوبی داشته باشند، به آنها گرنت (وام بلاعوض) هم اختصاص می‌یابد.

وی اظهار امیدواری کرد که در آینده شاهد افزایش مراکز پژوهشی بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان باشیم تا بتوانیم خدمات مطلوب‌تری به مردم ارائه کنیم.

ملک زاده افزود: در سال‌های گذشته امکان ورود بخش خصوصی در این زمینه وجود نداشت که با لغو آیین‌نامه در این زمینه در وزارت بهداشت، امکان فعالیت بخش خصوصی هم فراهم شده و آنها حضور گسترده‌ای در این زمینه دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: