کد خبر: ۲۳۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۹ تير ۱۳۹۸ - 2019July 20
طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بزرگترین بسیج سلامت در دنیا بود و هنوز در هیچ کشوری نتوانستند بیشتر از جمعیت هدف را غربالگری کنند و این پویش در شرایطی اجرا شد که اوایل بهار درگیر موضوع سیل هم بودیم
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت گفت: گزارش طرح بسیج ملی کنترل فشار خون به سازمان جهانی بهداشت ارائه می‌شود و دو نفر از کارشناسان ارشد سازمان جهانی بهداشت برای تحلیل داده‌های این پویش در کشور حضور خواهند یافت.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سعید نمکی درباره پویش ملی کنترل فشار خون افزود: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بزرگترین بسیج سلامت در دنیا بود و هنوز در هیچ کشوری نتوانستند بیشتر از جمعیت هدف را غربالگری(Screening) کنند و این پویش در شرایطی اجرا شد که اوایل بهار درگیر موضوع سیل هم بودیم.

وی بیان کرد: ۴۰ درصد مبتلایان به فشار خون بالا از بیماری خود اطلاع ندارند. جمعیت هدف ۲۰ میلیونی در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون به بیش از ۳۰ میلیون نفر رسید و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مورد جدید مبتلا به فشار خون بالا را شناسایی کردیم که تحت مراقبت و درمان قرار خواهند گرفت.

گفتنی است، طرح بسیج ملی کنترل فشارخون از ۲۷ اردیبهشت ۹۸ توسط وزارت بهداشت آغاز شد و ۱۵ تیر ماه پایان یافت. در مرحله اول این پویش به حساس سازی و اطلاع رسانی پرداخته و در مرحله دوم فاز عملیاتی و سنجش فشار خون افراد انجام شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: