کد خبر: ۲۳۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۸ - 2019July 19
یکی از مهمترین بیماری های غیرواگیر، بیماری های قلبی و عروقی و فشارخون بالا است و سازمان جهانی بهداشت از این طرح بزرگ ملی حمایت می کند و دستاوردهای ارزشمند آن را ارج می نهد
شفا آنلاین>سلامت>نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: برگزاری بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی جامعه ایمن در شهریور ماه در تبریز نه تنها برای ایران بلکه برای سایر کشورها، مهم و حائز اهمیت است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر کریستف هملمن، با بیان این مطلب، اظهار داشت: برگزاری این کنفرانس دو مزیت عمده برای ایران دارد یکی اینکه شواهدی جمع آوری می شود که می توان برای تعیین خط مشی ها و سیاست ها از آن استفاده کرد و دوم اینکه ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی ایران به دنیا عرضه می شود.

وی یادآور شد: سازمان جهانی بهداشت(WHO) از برگزاری کنفرانس بین المللی جامعه ایمن در تبریز حمایت می کند و بنده نیز در آن حاضر می شوم و خوشبختانه در نشستی که چند روز پیش برای تدوین سند ملی سلامت و ایمنی ترافیک حضور داشتم، با دیدگاه های وزیر بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه های اجرایی آشنا شدم و قطعا این حرکت ها مورد تایید و حمایت سازمان جهانی بهداشت است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با اشاره به اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در کشور، گفت: یکی از مهمترین بیماری های غیرواگیر، بیماری های قلبی و عروقی و فشارخون(blood pressure) بالا است و سازمان جهانی بهداشت از این طرح بزرگ ملی حمایت می کند و دستاوردهای ارزشمند آن را ارج می نهد.

دکتر هملمن افزود: سازمان جهانی بهداشت اجرای این طرح ملی را ارزشیابی و برای اجرای پویش های بعدی مانند پویش دیابت و  سلامت دهان و دندان به منظور آگاه سازی مردم و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر به وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: خیلی خوب است که مردم از فشارخون خود آگاه باشند و افراد مبتلا به پرفشاری خون را شناسایی کنیم اما قطعا نباید به شناسایی این بیماران بسنده کنیم بلکه باید گام های بعدی برداشته شود. اولا باید سبک زندگی این بیماران تغییر پیدا کند و دوم اینکه سیستم سلامت به نحوی آمادگی داشته باشد که این افراد را تحت مراقبت و درمان قرار دهد و سازمان جهانی بهداشت در گام های بعدی آمادگی کمک به وزارت بهداشت ایران را دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: