کد خبر: ۲۳۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۲۸ تير ۱۳۹۸ - 2019July 19
مردم نیز در صورت مشاهده هر گونه مشکل بهداشتی و کیفی در آب استخر اعم از کدر بودن آب و بوی زننده کلر و غیره می توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و موضوع را گزارش کنند تا بازرسان ما در سریع ترین زمان ممکن موضوع را پیگیری کنند
شفاآنلاین>سلامت>رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت با اشاره به تشدید نظارت های وزارت بهداشت بر استخرها در فصل تابستان گفت: مردم در صورت مشاهده هر گونه مشکل در آب استخر با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند.

به گزارش شفاآنلاین،  غلامرضا شقاقی در یک برنامه رادیویی درخصوص نظارت بر استخرها اظهار داشت: متصدیان استخر موظفند هر سانس وضعیت آب استخر را از نظر کیفی مورد کنترل قرار دهند و فاکتورهای اصلی مانند میزان کلر، کدورت و ph آب را بررسی کنند.

وی افزود: مردم نیز در صورت مشاهده هر گونه مشکل بهداشتی و کیفی در آب استخر اعم از کدر بودن آب و بوی زننده کلر و غیره می توانند با شماره ۱۹۰ تماس گرفته و موضوع را گزارش کنند تا بازرسان ما در سریع ترین زمان ممکن موضوع را پیگیری کنند.

رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب وزارت بهداشت گفت: در کنار نظارت متصدیان استخرها و مردم، بازرسان وزارت بهداشت<Health> نیز بر وضعیت استخرها نظارت دارند.

شقاقی با اشاره به تشدید نظارت های وزارت بهداشت بر استخرها در فصل تابستان بیان کرد: ما هر دو هفته یک بار از آب استخرها بازدید و نمونه برداری می کنیم.

وی به نقش مهم مردم در بحث رعایت بهداشت آب استخر اشاره کرد و متذکر شد: افراد بهتر است قبل از ورود به استخر دوش بگیرند و آلودگی های مختلف بدن خود را شست و شو دهند. هر اندازه که آلودگی کمتری وارد استخر شود استخر سالم تر خواهد بود.

وی با تأکید بر لزوم آموزش رعایت بهداشت فردی به کودکان برای حضور در استخر گفت: کودکان قبل از رفتن به درون استخر باید از توالت استفاده کنند. همچنین  افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی و واگیردار تا زمان بهبودی کامل از ورود به آب استخر خودداری کنند.

شقاقی با تأکید بر اینکه کلیه استخرها باید مجهز به تجهیزات و ابزار کنترل باشند گفت: بازرسان وزارت بهداشت مجهز به تجهیزات بوده و محیط را بازرسی می کنند و در صورت عدم مطابقت استخر با استانداردهای لازم برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی با اظهار اینکه هیچ مشکل قانونی در خصوص برخورد با متخلفان این حوزه وجود ندارد ابراز داشت: البته امیدواریم به مراحل برخورد نرسد و متصدیان استخر همکاری های لازم را با بازرسان وزارت بهداشت داشته باشند و وضعیت آب را به ما اعلام کنند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: