کد خبر: ۲۳۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۸ - 2019July 18
تغییر سبک زندگی و استفاده از مواد آلرژی زا، آلودگی هوا، مواد افزودنی و استرس باعث شیوع آلرژی بین کودکان و بزرگسالان شده است
شفاآنلاین>سلامت>شیوع بیماری آسم بین کودکان دو برابر بزرگسالان است به طوریکه این بیماری در کودکان ۱۰ درصد و در بزرگسالان پنج درصد شیوع دارد.

به گزارش شفاآنلاین،فوق تخصص بیماریهای آلرژی و ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز پنجشنبه در حاشیه همایش تازه های تشخیص و درمان آسم به خبرنگاران گفت: برخی مواقع تشخیص مشکلات گوارشی، ریفلاکس معده<Stomach> و فرو رفتن جسم خارجی داخل ریه با بیماری آسم اشتباه می شود.

دکتر حمید آهنچیان افزود: درمان حمله آسم، بررسی جدیدترین گاید لاین های آموزشی، روش های درمانی پیشرفته بسته به شدت آسم، درمان بیولوژیک آسم و عوارض دارویی از محورهای این همایش است.

وی با اشاره به افزایش ابتلا به آسم اظهار داشت: تغییر سبک زندگی و استفاده از مواد آلرژی زا، آلودگی هوا، مواد افزودنی و استرس باعث شیوع آلرژی بین کودکان و بزرگسالان شده است.

وی با اشاره به نقش ژنتیک در ایجاد بیماری آسم گفت: در خانواده هایی که بیماری آسم در بین بزرگسالان وجود دارد، این بیماری در کودکانشان بیشتر خود را نشان می دهد.
دکتر آهنچیان با بیان اینکه در روستاها شیوع آسم کمتر از شهرهاست افزود: در روستاها به دلیل اینکه مردم با حیوانات ارتباط نزدیک دارند، سیستم ایمنی بدن برای مقابله با میکروب ها فعال شده لذا کمتر دچار حساسیت و آلرژی می شوند.

وی اظهار داشت: آلرژی در کودکان خانواده های استریل و دچار وسواس بیشتر شیوع دارد و این حساسیت به شکل آلرژی، اگزما و آسم خود را نشان می دهد.

همایش یک روزه تازه های تشخیص و درمان آسم به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز در بیمارستان تخصصی کودکان اکبر برگزار شد.

آسم بیماری التهابی رایج مزمن مجاری هوایی است که ویژگی های آن علائم متغیر و عود کننده، انسداد برگشت پذیر جریان هوا و اسپاسم برونش است.
نشانه های رایج این بیماری خس خس، سرفه و تنگی نفس می باشد که به سه گانه آسم معروف است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: