کد خبر: ۲۳۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۸ - 2019July 18
عدم توجه کافی به بهداشت دهان و دندان یکی دیگر از دلایل تغییر مزه دهان است از این رو توصیه می شود که افراد در رعایت بهداشت دهان و دندان خود بسیار دقت داشته باشد بنابراین استفاده مرتب از مسواک نخ دندان و دهان شویه بسیار توصیه می شود
شفاآنلاین>سلامت> متاسفانه برخی از افراد بنا به دلایل مختلف طعم و مزه دهن شان تغییر می کند که این خود می‌تواند باعث بروز اختلالاتی برای آنها شود تا جایی که در تشخیص بسیاری از مزه ها با مشکل مواجه می شوند.

به گزارش شفاآنلاین،گفتنی است بسیاری از پزشکان بر این باور هستند که مهمترین دلیل تغییر مزه دهان می‌تواند رژیم غذایی باشد بنابراین یکی از روشهای مشخص کردن تغییر مزه دهان را می توان بررسی رژیم غذایی طی یک هفته گذشته عنوان کرد در غیر این صورت تغییر مزه دهان می‌تواند بنا به دلایل دیگری باشد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

آنچه مسلم است یکی از مهمترین دلایل تغییر مزه دهان را می توان عفونتهای قارچی عنوان کرد چرا که بنا به اظهار نظر پزشکان عفونت های قارچی خود می تواند عاملی موثر در تغییر مزه دهان باشد در این حالت فرد بر روی زبان و گلوی خود لکه های سفید مشاهده می کند که این خود می تواند نشان از وجود باکتری ها باشد بنابراین برای از بین بردن مزه تلخ دهان می توان با استفاده از دهان شویه تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرد هرچند باید یادآور شد که غرغره کردن آب نمک نیز می تواند تاثیر بسزایی در کاهش برفک های دهانی داشته باشد.

بارداری نیز می تواند یکی دیگر از دلایل تغییر مزه دهان باشد چرا که فرد به دلیل ایجاد حالت تهوع <Nausea>و خستگی با تغییر مزه دهان مواجه می شود بنابراین تغییرات هورمونی می تواند عاملی برای تغییر مزه دهان باشد که البته با گذشت زمان این عارضه نیز به طور کامل از بین خواهد رفت.

عدم توجه کافی به بهداشت دهان و دندان یکی دیگر از دلایل تغییر مزه دهان است از این رو توصیه می شود که افراد در رعایت بهداشت دهان و دندان خود بسیار دقت داشته باشد بنابراین استفاده مرتب از مسواک نخ دندان و دهان شویه بسیار توصیه می شود.

پر واضح است که استفاده از برخی از داروها مانند آنتی بیوتیک ها نیز می تواند در زمره دیگر دلایل تغییر مزه دهان قرار گیرد چرا که مصرف برخی از داروها ویتامین ها و مکمل ها می تواند باعث تغییر مزه دهان شود که البته این مهم نیز پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت.

جالب است بدانیم که استرس نیز خود می‌تواند ارتباط معناداری با تغییر مزه دهان داشته باشد به گونه ای که بسیاری از پزشکان بر این باور هستند که افرادی که در مقایسه با دیگران از استرس بیشتری برخوردار هستند احتمال تغییر مزه در دهان آنها نیز افزایش خواهد یافت از این رو برای درمان این عارضه باید با استرس خود مقابله نمایند.

بالا رفتن میزان قند خون نیز می تواند یکی دیگر از دلایل تغییر مزه دهان باشد به گونه ای که بسیاری از افرادی که برای اولین بار متوجه بیماری دیابت خود می شوند اولین نشانه این بیماری را تغییر مزه دهان عنوان می‌کنند.

ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا نیز می‌تواند در زمره دیگر دلایل تغییر مزه دهان باشد چراکه در این شرایط فرد به دلیل اینکه ویروس های بسیاری در گلو و دهان وجود دارد به طور طبیعی با تغییر مزه دهان مواجه می شود بنابراین غرغره کردن آب نمک خود  تاثیر بسزایی در از بین بردن این عارضه داشته باشد.

در پایان باید خاطر نشان کرد که یکی دیگر از دلایل تغییر مزه دهان را می‌توان نیاز بدن به روی دانست چرا که برخی از افراد به دلیل پیروی از رژیم غذایی عاری از زینک به این عارضه مبتلا می شوند بنابراین با مصرف مواد غذایی سرشار از روی به راحتی می توان این عارضه را درمان کرد.سلام نو 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: