کد خبر: ۲۳۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۴ - ۲۶ تير ۱۳۹۸ - 2019July 17
افرادی که فقر آهن ندارند باید توجه کنند که ضرورتی به مصرف قرص آهن نیست و افرادی باید قرص آهن مصرف کنند که در ذخیره آهن مشکلاتی دارند و یا خانم های باردار و کودکانی که سن آن ها زیر دو سال است باید قرص آهن مصرف کنند تا دچار فقر آهن نشوند
شفاآنلاین>سلامت>فقر آهن یکی از مشکلاتی است که اغلب افراد به ویژه خانم ها در کشور با آن روبرو هستند. فقر آهن باعث مشکلاتی برای فرد می شود که از آن جمله می توان به سوء تغذیه فرد، ریزش مو و تیره شدن پوست اشاره کرد که افراد با مراجعه به پزشک می توانند در زمان مناسب و با تجویز قرص آهن به عنوان یک مکمل مشکل فقر آهن را برطرف و درمان کنند.

به گزارش شفاآنلاین،خانم های باردار<Pregnant> و کودکانی که سن آن ها زیر دو سال است باید قرص آهن مصرف کنند که بهترین شیوه مصرف قرص آهن برای آن ها این است که به همراه ویتامین C مصرف کنند.

برای برخی از افراد به ویژه خانم ها این سوال مطرح است که بهترین زمان مصرف قرص آهن چه زمانی است؟ که برخی از پزشکان متخصص، آخر شب را بهترین زمان برای مصرف قرص آهن می دانند.

افرادی که فقر آهن ندارند باید توجه کنند که ضرورتی به مصرف قرص آهن نیست و افرادی باید قرص آهن مصرف کنند که در ذخیره آهن مشکلاتی دارند و یا خانم های باردار و کودکانی که سن آن ها زیر دو سال است باید قرص آهن مصرف کنند تا دچار فقر آهن نشوند.

شاید این سوال برای اغلب افراد مطرح شود که چرا آخر شب باید قرص آهن را مصرف کنند؟ که برخی از پزشکان معتقد هستند که جذب آهن در این زمان بیشتر است و افراد می توانند آهن کافی جذب کنند.

شاید یکی دیگر از علت های مصرف قرص آهن در آخر شب این است که افراد پس از مصرف وعده های غذایی و میان وعده های خود و هنگامی که پس از آن تغذیه ندارند و به استراحت می پردازند، می توانند آهن را جذب بدن کنند.

معمولا و در اغلب موارد آقایان به دلیل ساختار فیزیولوژیکی بدن خود و هورمون ها سطح بالاتری از آهن را در بدن خود دارند و نیاز به مصرف قرص آهن ندارند.سلام نو 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: