کد خبر: ۲۳۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۸ - 2019July 17
در حال حاضر ۴ مجتمع درمانی مرکز پزشکی هلال احمر در مدینه و ۵ مجتمع درمانی مکه به راه افتاده اند و در حال ارائه خدمات به حجاج کشورمان هستند
شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: خوشبختانه تاکنون بیماری حاد یا خاصی از حجاج کشورمان گزارش نشده و اغلب بیماری‌ها سرماخوردگی بوده است.

به گزارش شفا آنلاین، محمد تقی حلی ساز رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر درباره آخرین وضعیت مراکز درمانی در عربستان گفت: در حال حاضر ۴ مجتمع درمانی مرکز پزشکی هلال احمر در مدینه و ۵ مجتمع درمانی مکه به راه افتاده اند و در حال ارائه خدمات به حجاج کشورمان هستند.

وی از شروع فعالیت دو بیمارستان مکه و مدینه خبر داد و اظهار کرد: این دو بیمارستان نیز در حال حاضر در حال فعالیت هستند اما مراکز درمانی ما تنها به حجاج ایرانی خدمات ارائه می دهند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده، در محل اسکان هر کاروان یک مطب نیز راه اندازی می شود که شمار مطب های مرکز پزشکی مجموعاً به ۱۳۰ عدد می رسد. تا کنون نیز هر مطب های کاروان هایی که اعزام شده اند، شروع به کار کرده اند.

حلی ساز درباره بیماری های حجاج نیز توضیح داد: خوشبختانه تاکنون هیچ بیماری حاد یا خاصی به مراکز پزشکی گزارش نشده و اغلب زائرانی که نیاز به خدمات درمانی داشته اند، دچار سرماخوردگی، کوفتگی و بدن درد بودند که این موارد به دلیل شرایط خاص سفر حج طبیعی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: