کد خبر: ۲۳۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۶ تير ۱۳۹۸ - 2019July 17
بخشی از دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های دیگری که مورد تأیید وازرت بهداشت نیستند، تحصیل می‌کنند و معدل آنها بسیار پایین است؛ بنابراین نمی‌توانند وارد حوزه آموزش پزشکی ایران شوند و ضوابط ارزیابی کشور از ورود این افراد به سیستم آموزشی ایران جلوگیری می‌کند
شفا آنلاین>سلامت> معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشجویان علوم پزشکی که قبل از ژانویه سال ۲۰۱۹ برای تحصیل به خارج از کشور رفتند، پس از گذراندن واحدهای مشخص و در صورت داشتن شرایطی مانند دانشگاه معتبر، نمره‌های قابل قبول و معدل می‌توانند به دانشگاه های داخل کشور منتقل شوند.

به گزارش شفا آنلاین:باقر لاریجانی درباره وضعیت دانشجویان علوم پزشکی که در خارج از ایران تحصیل می‌کنند، اظهار داشت: بخشی از دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های دیگری که مورد تأیید وازرت بهداشت نیستند، تحصیل می‌کنند و معدل آنها بسیار پایین است؛ بنابراین نمی‌توانند وارد حوزه آموزش پزشکی <Medical education field>ایران شوند و ضوابط ارزیابی کشور از ورود این افراد به سیستم آموزشی ایران جلوگیری می‌کند.

وی یادآور شد: حدود ۱۰ هزار دانشجوی حوزه علوم پزشکی در خارج از کشور داریم که عمده آنها در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند و هفت هزار نفر از آنها در دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت مشغول تحصیل هستند.

بررسی پرونده ۲ هزار دانشجوی علوم پزشکی خارج از ایران
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: در حال حاضر پرونده ۲ هزار نفر از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از ایران در دست بررسی است و فکر می‌کنیم بتوان با روند تدریجی معقولی این افراد را وارد کشور کرد. البته از طرف دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دارند که باید ظرفیت پذیرش این دانشجویان را داشته باشند.

لاریجانی اظهار داشت: وزارت بهداشت پس از بررسی پرونده این دانشجویان که تا قبل از ژانویه ۲۰۱۹ برای تحصیل به خارج از کشور رفتند، به آنها اعلام می‌کند که آیا می‌توانند برای ادامه تحصیل وارد کشور شوند یا خیر.

آمایش سرزمینی و بومی گزینی در آموزش پزشکی
معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره آمایش سرزمینی در آموزش پزشکی بیان کرد: یکی از حوزه‌هایی که آمایش سرزمینی در آن با جدیت پیگیری می‌شود، آموزش پزشکی است و تنها حوزه‌ای است که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را نیز دارد. در واقع وزارت بهداشت در زمینه آمایش سرزمینی بسیار فعال است و در آموزش پزشکی بر اساس آمایش حرکت می‌کنیم.

بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی، بومی گزینی از چند سال گذشته در حال اجراست و ۳۰ درصد دانشجویان در حوزه‌های پزشکی عمومی، دندان پزشکی و داروسازی به صورت بومی هستند. در مناطق مختلف کشور با دانش آموخته شدن این افراد، نیازهای بومی کاهش پیدا می‌کند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: