کد خبر: ۲۳۷۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۸ - 2019July 16
هر برنامه ای برای سفرتان که داشته باشید، غذای اضافه یک روز را با خود ببرید، چون ممکن است وضعیت هوا به هم بریزد یا موقعیتی اورژانسی پیش بیاید. مواد خوراکی کم حجم مثل آجیل و شکلات در این مواقع خیلی به درد می خورند،
شفاآنلاین>اجتماعی>کوهنوردی و سایر فعالیت های خارج از خانه همیشه می تواند برای تلطیف روحیه و حفظ آمادگی جسمی، مفید باشد. 

به گزارش شفاآنلاین،این که در جریان سفرهای یک روزه یا چند روزه تان، چه وسایل ضروری باید همراه تان داشته باشید، بسیار مهم است و قرار است در جریان این مطلب  ، شما را با این موارد آشنا کنیم:

1- چراغ قوه یا نور همراه

حتی اگر فکر می کنید قبل از تاریکی هوا قرار است برگردید، حتما یک چراغ قوه یا کلاه چراغ دار با باتری اضافه همراه داشته باشید. مسلما هیچ کس نمی خواهد در تاریکی گیر بیفتد.

2- آتش

قطعا در شرایط اضطراری<Emergency> هیچ کدام مان نمی توانیم بدون ابزار که آتش یکی از مهم ترین انواع آن در کوه و جنگل است، زیاد دوام بیارویم. برای همین بسیار مهم است که کبریت ضد آب، فندک یا اقلام آتش زا همراه مان داشته باشیم که هنگام نیاز بتواند به کارمان بیاید.

3- قطب نما

هیچ وقت بدون به همراه داشتن قطب نما یا مسیریاب، پای به کوه و مسیرهای ناشناخته نگذارید. حتما قبل از ورود به مسیر نقشه را به دقت مطالعه کنید و مسیرتان را بشناسید. نقشه تان را در شیشه ای ضدآب یا بطری پلاستیکی کوچکِ همراه نگه دارید. دستگاه جی پی اس می تواند ابزار لوکسی باشد، ولی باتری ها همیشه ممکن است خراب شوند و اینکه قطب نمای قدیمی همیشه به کار می آید.

4- لباس گرم اضافه

موقع برداشتن لباس، بدترین شرایط را موقع کوهنوردی درنظر بگیرید. همیشه یک دست لباس زیر، یک کت، یک جفت جوراب و یک جفت دستکش اضافه به همراه داشته باشید.

5- غذا

هر برنامه ای برای سفرتان که داشته باشید، غذای اضافه یک روز را با خود ببرید، چون ممکن است وضعیت هوا به هم بریزد یا موقعیتی اورژانسی پیش بیاید. مواد خوراکی کم حجم مثل آجیل و شکلات در این مواقع خیلی به درد می خورند، ولی هر چیزی هم که به راحتی هضم شود، به درد می خورد. هضم غذا باعث گرم شدن بدن می شود، پس فایده آن دو برابر است. 

6- آب

بدن شما می تواند چندین روز بدون غذا دوام بیاورد، ولی بدون آب فقط چند روز. میزان آب مورد نیازتان به چندین فاکتور اعم از وضعیت هوا، میزان ارتفاع و مسافت طی شده بستگی دارد. نیازهای خود را بشناسید و طوری برنامه ریزی کنید که حداقل هر دو ساعت، حداقل یک لیتر آب بخورید. این به معنای آن است که علاوه بر بطری آب، باید فیلتر آب یا مواد لازم برای صاف کردن آب دریاچه ها و رودخانه هم همراه تان ببرید.

7- جعبه کمک های اولیه

این یکی نیازی به توضیح ندارد. جعبه های آماده کاملا نیاز را برطرف می کند، ولی فکر کنید ببینید به چه چیزی نیاز دارید و براساس آن ابزار بردارید. براساس حجم گروه همراه، مدت کوهنوردی و نوع فعالیت، نیازتان متفاوت خواهد بود.

8- ضد آفتاب

پوست و آن لب ها و چشم تان را محافظت کنید. عینک، یک کلاه نقاب دار بزرگ و کرم ضدآفتاب با کیفیت برای حفاظت مقابل آفتاب و چین و چروک های زودرس بسیار خوب عمل می کنند.

9- جعبه ابزار

چاقوی جیبی و چسب پهن می تواند شروع خوبی باشد. از این ها برای تعمیر لوازم همراه مثل کیسه خواب، چادر و کفش کوهنوردی استفاده کنید. همچنین می توان برای آماده کردن غذا هم از آنها استفاده کرد. توصیه اینکه تکه بزرگی از چسب پهن را دور فندک یا بطری آب تان بپیچید تا مجبور نباشید تمام آن را حمل کنید.

10- پناهگاه اضطراری

شاید فکر کنید برای یک سفر یک روزه، نیازی به پناهگاه اضطراری ندارید، ولی به یاد داشته باشید باید خودتان را برای بدترین موقعیت آماده کنید. اگر خورشید غروب کند و گم شوید یا از گروه جدا بیفتید، یک پتو یا bivy sack یا ultralight tarp یا هر چیزی که شبیه پناه گاه باشد قطعا به دردتان می خورد.بازفید 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: