کد خبر: ۲۳۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۲۵ تير ۱۳۹۸ - 2019July 16
حدود ۵۰ میلیون نفر در جهان مبتلا به بیماری‌های زوال عقل هستند که آلزایمر رایج‌ترین آن محسوب می‌شود. سبک زندگی و ژنتیک با ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها رابطه مستقیم دارد
شفاآنلاین>سلامت>مطالعات جدید نشان می‌دهد رژیم غذایی،  ورزش و سبک زندگی سالم خطر ابتلا به آلزایمر ژنتیکی را کاهش می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین، سبک زندگی سالم می‌تواند خطر توسعه آلزایمر و زوال عقل را در فرد کاهش دهد.

براساس نتایج یک مطالعه جدید، حتی اگر فرد ژن آلزایمر و زوال عقل<Wisdom> را داشته باشد، با در پیش گرفتن سبک زندگی سالم می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری‌های مخرب را کم کنند.

افرادی که عادات غذای ناسالم دارند یا ابتلا به آلزایمر و زوال عقل در خانواده‌ آنها ارثی است، سه برابر بیشتر از دیگران در معرض توسعه این نوع بیماری‌ها قرار دارند.

مهم نیست که از نظر ژنتیکی چقدر در معرض خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارید، رژیم غذایی سالم، ورزش مرتب و کاهش استعمال دخانیات می‌تواند ابتلا به زوال عقل و آلزایمر را کاهش دهد.

به گفته محققان، نمی‌توان به صورت صد درصد اطمینان داد که فرد از ابتلا به این بیماری‌های کشنده جان سالم به در می‌برد اما با سبک زندگی سالم می‌توانید شانس نجات خود را افزایش دهید.

حدود ۵۰ میلیون نفر در جهان مبتلا به بیماری‌های زوال عقل هستند که آلزایمر رایج‌ترین آن محسوب می‌شود. سبک زندگی و ژنتیک با ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها رابطه مستقیم دارد.گلوبال نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: