کد خبر: ۲۳۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۲۵ تير ۱۳۹۸ - 2019July 16
استفاده بیش از حد متوسط از رسانه‌های اجتماعی و تلویزیون با بروز شدیدتر علائم افسردگی ارتباط دارد به‌طوریکه هر چه جوانان بیشتر از رسانه‌های اجتماعی استفاده و تلویزیون تماشا کنند، علائم ابتلای انها به افسردگی بیشتر می‌شود
شفا آنلاین>اجتماعی>نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که استفاده بیش از حد متوسط از رسانه‌های اجتماعی و تماشای تلویزیون با ابتلای جوانان به افسردگی ارتباط دارد.

به گزارش شفا آنلاین:این مطالعه که توسط محققان دانشگاه مونترال در کانادا و بر حدود چهار هزار نوجوان کانادایی انجام شد، نشان داد، استفاده بیش از حد متوسط از رسانه‌های اجتماعی و تلویزیون با بروز شدیدتر علائم افسردگی<Depression> ارتباط دارد به‌طوریکه هر چه جوانان بیشتر از رسانه‌های اجتماعی استفاده و تلویزیون تماشا کنند، علائم ابتلای انها به افسردگی بیشتر می‌شود. اما در این مطالعه ارتباطی میان سطوح بالای انجام بازی‌های ویدئویی و استفاده از رایانه با بروز علائم افسردگی در نوجوانان مشاهده نشد.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که هر چه زمان استفاده از برخی اشکال رسانه‌های دیجیتالی در یک سال در میان جوانان بیشتر باشد احتمال بروز علائم افسردگی آنها در همان سال بیشتر می‌شود.


به گفته محققان، رسانه‌های اجتماعی و تلویزیون اشکالی از رسانه هستند که اغلب نوجوان را در معرض دید تصاویری از جوانان دیگر قرار می‌دهد که در موقعیت‌های موفق‌تری قرار دارند مانند تصاویری از جوانانی که هیکل‌های زیباتر و یا زندگی غنی‌تر یا ثروتمندتری دارند.

آنها تاکید کردند که تنظیم مدت زمان استفاده جوانان از رسانه‌های اجتماعی و تماشای تلویزیون می‌تواند روشی برای پیشگیری از ابتلای انها به افسردگی باشد، یافته‌های این مطالعه برای مدیریت استفاده از رسانه‌های اجتماعی و تماشای تلویزیون به منظور پیشگیری از ابتلای جوانان به افسردگی حائز اهمیت است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: