کد خبر: ۲۳۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۸ - ۲۴ تير ۱۳۹۸ - 2019July 15
زائران تا کنون مشکل خاصی از نظر بیماری نداشته‌اند و روند ارائه خدمات درمانی به آنها به خوبی در حال انجام است
شفاآنلاین>سلامت>مدیر عملیات پزشکی حج ۹۸، از مراجعه نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی به ۳ درمانگاه هلال‌احمر در مدینه خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین ، محمودرضا فقیهی پس از بازدید نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت از سه درمانگاه زائران ایرانی در مدینه به خبرنگاران گفت: روزانه به صورت میانگین حدود ۱۳۰ بیمار به این درمانگاه ها مراجعه می‌کنند که بیشتر آنها از مشکلات عضلانی، کوفتگی<Bothering> جسمانی و سرماخوردگی گله دارند.

وی بروز چنین مشکلات و بیماری‌هایی را با توجه به راه رفتن زیاد برای زیارت و خستگی ناشی از گرمای هوای روزهای تابستان در سرزمین عربستان، طبیعی دانست و گفت: زائران تا کنون مشکل خاصی از نظر بیماری نداشته‌اند و روند ارائه خدمات درمانی به آنها به خوبی در حال انجام است.

مدیر عملیات پزشکی حج ۹۸ با اشاره به ارائه خدمات درمانی به زائران ایرانی در سه سطح، گفت: در سطح یک، در تمامی هتل‌ها، پزشکان عمومی برای خدمت به زائران مستقر هستند، در سطح ۲، در درمانگاه‌های تخصصی مکه و مدینه به زائران خدمات درمانی ارائه می‌شود و در سطح ۳، کادر درمانی در بیمارستان<Hospital> مجهز ایران در مکه و بیمارستان‌های سعودی به زائران بیمار خدمات می‌دهند.

وی افزود: اگر زائری نیاز به خدمات درمانی ویژه مانند جراحی، دیالیز و بستری خاص داشته باشد، بر اساس توافق، این خدمات از بیمارستان‌های سعودی دریافت خواهد شد. به این منظور پزشکان ایرانی عرب زبان به عنوان رابط مرکز پزشکی حج ایران در بیمارستان‌های سعودی، فرآیند خدمت‌رسانی به زائران و مرکز پزشکی حج را تسهیل می‌کنند.

فقیهی گفت: در حال حاضر، جای هیچ نگرانی در زمینه ارائه خدمات پزشکی و درمانی به زائران ایرانی وجود ندارد و درمانگاه‌های ایران در مدینه در سه هتل راما المدینه، ریاض المهاجرین و الجاد المدینه مستقر است.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: