کد خبر: ۲۳۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۸ - 2019July 15
محققان در بررسی‌های انجام شده مشاهده کردند که پیش پرفشاری خون و فشار خون بالا موجب کاهش تنوع باکتری روده می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>پزشکان در مطالعات اخیر خود به بررسی این پاسخ این سوال پرداختند که آیا باکتری‌های روده در بالا رفتن فشار خون نقش دارند؟

به گزارش شفا آنلاین، در این بررسی به ارزیابی تاثیر باکتری‌های موجود در روده و نقش احتمالی آن‌ها بر میزان فشار خون پرداخته شد. در سال‌های اخیر نقش این باکتری‌ها بر سلامت در تحقیقات متعددی مورد بررسی قرار گرفته‌ و مورد توجه محققان واقع شده‌است.

هر هفته نشریه‌های پزشکی حاوی مطالبی از بررسی‌های انجام گرفته در مورد این باکتری‌ها و نقش آن‌ها در وضعیت سلامت و خطر ابتلا به انواع بیماری‌هاست. از آنجاییکه این میکروبیوم‌ها حوزه مطالعاتی جدیدی است نقش آن‌ها بر سلامت همچنان از موضوعات مورد بحث به حساب می‌آید.

محققان نقش باکتری‌های روده را در بروز بیماری‌های مختلفی از قبیل چاقی، پارکینسون(Parkinson)، افسردگی و افزایش فشار خون مورد مطالعه قرار داده‌اند.

در بررسی جدید نقش این باکتری‌ها بر فشار خون بالا مورد توجه قرار گرفته‌است. افزایش فشار خون فاکتور خطرزایی در بیماری‌های قلبی-عروقی است که از هر سه نفر در آمریکا یک نفر به این بیماری دچار است.

اگرچه محققان فاکتورهای خطرزای متعددی را همچون استعمال سیگار، چاقی و مصرف مواد الکلی در بالا رفتن فشار خون موثر می‌دانند اما به نظر می‌آید که فاکتورهای دیگری در خطر ابتلا به این عارضه جدی نقش دارند.

در این بررسی که نتایج آن در مجله میکروبیوم منتشر شده باکتری روده ۴۱ فرد با میزان فشار خون ایده آل، ۹۹ فرد مبتلا به فشارخون بالا و ۵۶ نفر با پیش پرفشاری خون مورد مطالعه قرار گرفتند.

پیش پرفشاری خون(High blood pressure) به فشارخون بالا اشاره دارد که میزان آن به اندازه‌ای بالا نیست که فشار خون بالا تشخیص داده شود. این افراد در معرض فزاینده ابتلا به فشارخون بالا در آینده هستند.

محققان در بررسی‌های انجام شده مشاهده کردند که پیش پرفشاری خون و فشار خون بالا موجب کاهش تنوع باکتری روده می‌شود.

اگرچه شواهد متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد باکتری روده بر فشار خون تاثیر می گذارد بیشتر مطالعات انجام شده تجربی بوده‌اند به این مفهوم که نمی توان تعیین کرد آیا تغییرات در باکتری روده بر فشار خون تاثیر می گذارد یا فشارخون باکتری‌های روده را تغییر می‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: