کد خبر: ۲۳۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۸ - 2019July 15
۳۵ تا ۴۰ درصد افراد بالای ۴۰ سال در کشور مبتلا به کبد چرب هستند که رژیم غذایی نامناسب همچون استفاده زیاد از خانواده کربوهیدرات‌ها و استفاده از فست فودها، زیاد غذا خوردن و در کنار آن نداشتن تحرک می‌تواند سبب بروز این بیماری شود
شفا آنلاین>سلامت>دبیر علمی همایش روز جهانی هپاتیت گفت: براساس یافته‌های علمی مشخص شده که ۵۰ درصد بیماری کبد چرب با رژیم غذایی مناسب و بهبود فعالیت بدنی قابل درمان است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر امیر انوشیروانی، متخصص داخلی و فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد در آستانه برگزاری همایش روز جهانی هپاتیت(hepatitis) اظهار داشت: ۳۵ تا ۴۰ درصد افراد بالای ۴۰ سال در کشور مبتلا به کبد چرب هستند که رژیم غذایی نامناسب همچون استفاده زیاد از خانواده کربوهیدرات‌ها و استفاده از فست فودها، زیاد غذا خوردن و در کنار آن نداشتن تحرک می‌تواند سبب بروز این بیماری شود.

انوشیروانی خاطرنشان کرد: کبد چرب به تنهایی شاید عوارض چندانی نداشته باشد ولی ۳۰ سال پس از ابتلا می‌تواند سبب نارسایی کبدی شود البته سکته‌های قلبی و مغزی از عوارض زود هنگام آن نیز به شمار می‌رود.

وی گفت: کبد چرب(Fatty Liver) نوعی سندرم متابولیک محسوب می‌شود که با بیماری‌هایی همچون فشار خون بالا، دیابت و چاقی شکم در ارتباط است و همه این عوامل با رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی درست و تحرک قابل پیشگیری به شمار می‌رود.

هپاتیت C با ۳ میلیون تومان درمان می‌شود
دبیر علمی همایش روز جهانی هپاتیت با اشاره به اینکه درمان کامل هپاتیت c حداکثر با سه میلیون تومان از طریق داروهای تولید داخل امکان‌پذیر است، گفت: هپاتیت C در صورتی که درمان نشود می‌تواند سبب نارسایی کبد، نیاز به پیوند کبد و یا مرگ فرد شود.

وی اظهار داشت: همایش روز جهانی هپاتیت، ششم مردادماه همزمان با بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌شود که ریشه‌کنی هپاتیت از جمله اهداف برگزاری این کنگره به شمار می‌رود همچنین موضوع کبد چرب و راهکارهای پیشگیری و جدیدترین درمان‌های آن از دیگر مباحث مورد بحث و گفت‌وگو در همایش است.

انوشیروانی افزود: سازمان جهانی بهداشت (WHO) اهدافی برای کشورها در نظر گرفته که بر اساس آن تا سال ۲۰۳۰ باید ریشه‌کنی هپاتیت C انجام گیرد و بر همین اساس از سال ۲۰۱۶ دارویی برای درمان این بیماری در کشور ساخته شده و بیماران با مصرف روزانه یک قرص می‌توانند طی ۳ ماه به طور کامل از این بیماری نجات یابند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: