کد خبر: ۲۳۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۸ - 2019July 15
در ادامه جلسه کمیسیون مقرر شد برای بررسی بیشتر منابع طرح تحول سلامت، کمیته‌ای در وزارت بهداشت و درمان با همکاری کمیسیون بهداشت مجلس تشکیل شود
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در جلسه کمیسیون متبوعش از تشکیل کمیته بررسی منابع طرح تحول سلامت با همکاری وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، اکبر ترکی در تشریح دستورکار امروز (یک‌شنبه 23 تیر ماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از حضور وزیر و معاونین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در جلسه کمیسیون خبر داد و گفت: وزیر بهداشت و درمان در ابتدای جلسه گزارشی را از عملکرد چند ماه خود ارائه کردند که راه اندازی پرونده الکترونیک در سراسر کشور و ساماندهی سیستم ارجاع و پزشک خانواده از جمله فعالیت‌های وزارت بهداشت در این مدت بود که رضایتمندی اعضای کمیسیون بهداشت مجلس را نیز به همراه داشت.

ثبت فشار خون بیش از 30 میلیون نفر در کشور/ بیش از 2 میلیون نفر در کشور از فشار خون بالای خود بی‌اطلاعند
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس دهم، اجرای طرح غربالگری بسیج ملی کنترل و پایش فشار خون در سراسر کشور را یکی از اقدامات مثبت وزارت بهداشت دانست و گفت: از میان 30 میلیون و 600 هزار نفری که در سنین مختلف تست فشار خون دادند، دو میلیون و 700 هزار نفر آنها مبتلا به فشارخون(blood pressure) بودند و از بیماری خود اطلاع نداشتند، از طرفی 10 میلیون نفر نیز در مرز ابتلا به پرفشاری خون بودند، که در جریان این طرح شناسایی شدند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به موفقیت وزارت بهداشت و درمان در شناسایی، تعداد زیادی از افراد مبتلا به پرفشاری خون، تصریح کرد: با شناسایی این افراد می‌توانیم، عوارض ناشی از فشار خون چون سکته‌ قلبی و بیماری‌های قلبی و مغزی و بسیاری از بیماری‌های دیگر را کنترل کنیم.

ترکی گفت: در ادامه جلسه امروز کمیسیون، وزیر بهداشت و درمان گزارشی را در خصوص مشکلات حوزه غذا و دارو تا قبل از مدیریت خود ارائه کرد، چرا که در این حوزه معاملات و مبادلات مالی بسیار زیادی وجود دارد و تضاد منافع و رانتخواری‌هایی ایجاد کرده است، از این رو وزیر بهداشت و درمان در حوزه مدیریتی غذا و دارو تغییراتی را با رویکرد ایجاد شفافیت در قسمت‌های مالی به خصوص واردات دارو(Drug import) و مکمل‌های دارویی و غذایی ایجاد کرد که موفقیت‌های بسیاری نیز به همراه داشت.

تشکیل کمیته بررسی منابع طرح تحول سلامت با همکاری وزارت بهداشت و مجلس
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس دهم، افزود: در ادامه جلسه کمیسیون مقرر شد برای بررسی بیشتر منابع طرح تحول سلامت، کمیته‌ای در وزارت بهداشت و درمان  با همکاری کمیسیون بهداشت مجلس تشکیل شود. بر همین اساس اعضای این کمیته 5 نفر از نماینگان مجلس خواهند بود که سه نفر آنها از کمیسیون بهداشت و دو نفر آنها از خارج کمیسیون انتخاب می‌شوند تا گزارش کارهای انجام شده را به صورت ماهانه به کمیسیون مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

توزیع ناعادلانه نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی دغدغه اصلی اعضای کمیسیون بهداشت
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به صحبت‌های اعضای کمیسیون متبوع خود در جلسه با وزیر بهداشت، تاکید کرد: نکته اساسی که همه اعضای کمیسیون به آن تاکید داشتند، توزیع عادلانه نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی در سراسر کشور به ویژه در مناطق محروم بود تا هر چه سریع‌تر مشکلات مردم در حوزه سلامت، بهداشت و درمان مرتفع شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: