کد خبر: ۲۳۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۸ - 2019July 14
محدود کردن کالری مصرفی معمولا با کاهش وزن همراه است اما نتایج بدست آمده در یک تحقیق نشان می‌دهد رژیم غذایی کم کالری حتی برای افرادی که به دنبال کاهش وزن نیستند فوائد متعددی را برای سلامتی‌شان به همراه دارد
شفا آنلاین>سلامت>"محدود کردن کالری مصرفیِ روزانه" نه تنها کاهش وزن را به همراه دارد بلکه بهبود وضعیت کلی سلامت از تاثیرات مهم و مثبت آن است.

به گزارش شفا آنلاین، محدود کردن کالری مصرفی معمولا با کاهش وزن همراه است اما نتایج بدست آمده در یک تحقیق نشان می‌دهد رژیم غذایی کم کالری حتی برای افرادی که به دنبال کاهش وزن نیستند فوائد متعددی را برای سلامتی‌شان به همراه دارد.

در این مطالعه اخیر آمده‌ است: کاهش مصرف فقط ۳۰۰ کالری در روز و رعایت رژیم غذایی سالم به طور چشمگیری در بهبود سطح کلسترول، فشار خون و قند خون موثر است و می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن از قبیل دیابت(Diabetes) و بیماری قلبی را در آینده بکاهد.

در این مطالعه از ۲۱۸ فرد سالم که به اضافه وزن دچار نبودند و حدود ۲۱ تا ۵۰ ساله بودند انواعی از تست‌های پزشکی انجام گرفت. در شروع مطالعه بیشتر این افراد ۲۴۰۰ کالری در روز مصرف داشته‌اند.

پس از انجام این بررسی‌ها شرکت‌کنندگان در مطالعه به دو گروه تقسیم شدند. حدود ۱۵۰ نفر از آنان برای مدت یک ماه رژیم غذایی(diet) را رعایت کردند که مصرف کالری آنان را حدود ۲۵ درصد کاهش داد و گروه دوم رژیم غذایی پیشین خود را ادامه دادند.

پس از گذشت یک ماه از این افراد درخواست شد تا الگوی غذایی خود را برای مدت دو سال ادامه داده و تست‌های دوره‌ای سلامت را انجام دهند.

به نوشته مجله تایم، متخصصان مشاهده کردند که کاهش مصرف تنها ۲۰۰ تا ۳۰۰ کالری در روز با بهبود چشمگیر و مداوم سطح کلسترول(Cholesterol)، قندخون و فشارخون و سلامت متابولیک همراه است که تمامی این فاکتورها با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مرتبط هستند.

به گفته محققان، کاهش روزانه ۳۰۰ کالری از برنامه غذایی، کار سختی نیست و فقط کافیست پس از غذای اصلی دیگر چیزی مصرف نشود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: