کد خبر: ۲۳۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۳ تير ۱۳۹۸ - 2019July 14
معاونت درمان وزارت بهداشت در پاسخ به خبر مندرج در یکی ازخبرگزاری ها در تاریخ 12 تیرماه 1398 با عنوان « توزیع پزشک در کشور تناسبی با عدالت ندارد » جوابیه ای منتشر کرد
شفا آنلاین>سلامت>معاونت درمان وزارت بهداشت در پاسخ به خبر مندرج در خبرگزاری خانه ملت در تاریخ 12 تیرماه 1398 با عنوان « توزیع پزشک در کشور تناسبی با عدالت ندارد » جوابیه ای منتشر کرد.

به گزارش شفا آنلاین،متن جوابیه وزارت بهداشت و درمان به شرح ذیل است؛
قانون برقراری عدالت آموزشی در سال 89 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و بر اساس این قانون 10 درصد ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی(Medical science) از داوطلبان بومی مناطق محروم پذیرش می شوند و پذیرفته شدگان موظف هستند سه برابر مدت تحصیل در شهر محل تعهد خدمت نمایند.

 متعاقبا" درمهرماه سال 92 طی اصلاحیه بند 3 ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی وتخصصی، سهمیه فوق الاشاره از 10 درصد به 30 درصد افزایش یافت.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شد 30 درصد ورودی های پزشکی عمومی، دستیاری تخصصی پزشکی و سایر رشته های گروه پزشکی را ازطریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استان ها و در چهارچوب نظام سطح بندی پذیرش کند.

بدیهی است قانون برقراری عدالت آموزشی از سال 89 جاری است و هم اکنون فارغ التحصیلان رشته های مختلف در نقاط محروم محل تعهد مشغول ارائه خدمت هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: