کد خبر: ۲۳۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۸ - 2019July 13
بر اساس نظر کارشناسان مقایسه تعداد طلاق های ثبت شده و ازدواج ها بیانگر این است که در کنار هر 1000 ازدواج 318 مورد طلاق رخ داده است
شفا آنلاین>اجتماعی>سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در سال ۹۷ باعث شکسته شدن رکورد طلاق شد.

به گزارش شفا آنلاین، سیده فاطمه ذوالقدر با انتقاد از اینکه رکورد طلاق در سال 97 شکسته شد، گفت: بر اساس نظر کارشناسان مقایسه تعداد طلاق(Divorce) های ثبت شده و ازدواج ها بیانگر این است که در کنار هر 1000 ازدواج 318 مورد طلاق رخ داده است.

مشکلات اقتصادی عامل بروز اغلب طلاق‌ها در سال 97
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: به طور قطع بخش عمده اختلافات خانوادگی به ویژه طلاق در سال 97 ریشه در بحران‌های اقتصادی دارد زیرا قیمت مسکن، اجاره بها و اقلام اساسی به یکباره سر به فلک کشید و سلامت روان خانواده‌ها را درگیر کرد که در نهایت افزایش اختلافات در برخی خانواده ها را در پی داشت.

وی ادامه داد: در واقع افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن و اجاره بها، مشکلات اقتصادی و بیکاری(Unemployment) از مهمترین دلایل رکورد طلاق در سال 97 است و 97 از لحاظ اقتصادی به هیچ وجه سال خوبی برای معیشت مردم نبود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سال97 شاهد خروج شرکت های خارجی از کشور، ورشکستگی برخی شرکت‌ها و کارخانه ها در نهایت تعدیل نیرو و افزایش بیکاری بودیم بنابراین مسلم است که در چنین شرایطی با شکستن رکورد طلاق و افزایش اختلافات خانوادگی در کشور مواجه باشیم.

طلاق می‌تواند زمینه‌ساز سایر آسیب‌ها باشد
ذوالقدر با بیان اینکه طلاق می‌تواند زمینه‌ساز سایر آسیب‌ها باشد، تصریح کرد: دولت باید برای حل مشکلات اقتصادی و همچنین کنترل قیمت سرسام آور اجاره بها و مسکن سریع‌تر چاره‌اندیشی کند.

عضو فراکسیون زنان مجلس آموزش‌های مهارت‌های زندگی را یکی از راهکارهای موثر کاهش طلاق دانست و گفت: اجرای پایلوت طرح‌هایی در زمینه کاهش طلاق آموزش‌های حین ازدواج در برخی استان‌ها کاهش آمار طلاق را به دنبال داشت و این بیانگر این است که باید آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج جدی گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج باید اجباری شود، ادامه داد: ارائه آموزش‌های لازم در کنار توجه به رفع مشکلات اقتصادی مردم می تواند کاهش طلاق را در پی داشته باشد. البته خدمات مشاوره ای نیز باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند، آموزش ها باید به صورت تدریجی انجام شود و مهارت آموزی نباید کمرنگ شود.
برچسب ها: طلاق ، ازدواج ، بیکاری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: