کد خبر: ۲۳۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۸ - 2019July 13
۹۰ درصد کسانی که در کمپ‌های ترک اعتیاد حضور دارند با یک بار مصرف معتاد شده اند، بنابراین خانواده‌ها باید فرهنگ «نه» گفتن را به فرزندان خود بیاموزند
شفا آنلاین>سلامت>کارشناسان حوزه اعتیاد معتقدند با یک بار مصرف ماده مخدر گُل، ۱۰۰ هزار عدد از سلول های مغز تخریب می شود که این نشانه بارزی از خطرناک بودن مصرف این ماده مخدر صنعتی دارد.

به گزارش شفا آنلاین، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان روز شنبه در ارتباط با خطرناک بودن مصرف مواد مخدر بویژه صنعتی اظهار داشت: اطلاع رسانی در این خصوص را باید به خانواده‌ها از جمله دانش آموزان در مدارس آغاز کرد تا همگان بدانند یک بار مصرف این نوع مواد یعنی اعتیاد(Addiction) پیدا کردن به آن است.

رحمان حریری با بیان اینکه اعتیاد مهمترین معضل و آسیب اجتماعی(Social harm) جامعه است، افزود: ۹۰ درصد کسانی که در کمپ‌های ترک اعتیاد حضور دارند با یک بار مصرف معتاد شده اند، بنابراین خانواده‌ها باید فرهنگ «نه» گفتن را به فرزندان خود بیاموزند.

وی اصلی ترین راهکار برای پیشگیری از اعتیاد را فرهنگ سازی دانست و اضافه کرد: فرهنگ خطرناک بودن مصرف مواد مخدر نیازمند آموزش‌های نوین، کاربردی و مهارت‌ها به نسل جوان و نوجان از طریق مختلف است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با بیان اینکه فرد باید توانمند بوده و قدرت تاب آوری داشته باشد، گفت: آخرین تحقیقات جهانی نشان می‌دهد آموزش گروه هدف به گروه هدف با استفاده از شیوه ابتکاری، انیمیشن، فیلم و فضای مجازی بهترین گزینه برای مهارت آموزی است.

حریری راهکار دیگر برای جلوگیری از سوق یافتن فرد به سمت اعتیاد را تقویت فعالیت‌های جایگزین اعلام کرد و یادآور شد: باید با ایجاد سالن‌های ورزشی، اماکن تفریحی و سرگرمی، افزایش سرانه مطالعه، زمینه شادی و سرگرمی از جمله جوانان، دختران و بانوان را فراهم کرد تا از این طریق مانع گسترش اعتیاد در جامعه شد.

او با بیان اینکه جامعه ما تا حدود زیادی غمگین است، تاکید کرد: باید فضای امید و نشاط را در جامعه گسترش داد و رسانه‌ها در این عرصه نقش بسیار مهمی می‌توانند ایفا کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در کمپ‌های ترک اعتیاد فقط سم زدایی از بدن معتادان انجام می‌شود، افزود :۹۰ درصد درمان اعتیاد، عامل روحی و روانی است و باید قبل از خروج از کمپ روی آن کار شود.

براساس اعلام اداره کل بهزیستی کردستان بیش از ۲۰ هزار نفر در این استان به انواع مواد مخدر اعتیاد دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: