کد خبر: ۲۳۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۸ - 2019July 11
زنجبیل به عنوان یک ادویه شناخته شده به دلیل طعم و عطر متفاوت در همه دنیا شناخته شده است اما جالب است بدانید این ادویه پر طرفدار به زیبایی پوست کمک می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>به کمک ماسکی طبیعی از زنجبیل می توانید پوستی زیبا و شاداب داشته باشید همچنین با یک فرمول طبیعی سوختگی را درمان کنید.

به گزارش شفا آنلاین، زنجبیل برای سلامت پوست بسیار مفید است و می‌تواند به بهبود ظاهر پوست،‌ درمان آکنه و رفع سوختگی کمک کند.

زنجبیل به عنوان یک ادویه شناخته شده به دلیل طعم و عطر متفاوت در همه دنیا شناخته شده است اما جالب است بدانید این ادویه پر طرفدار به زیبایی پوست کمک می‌کند.

زنجبیل ادویه ای ضد التهاب و ضد میکروب
زنجبیل نوعی ادویه  از خانواده Zingiber officinale محسوب می شود و اغلب در بسیاری از غذاهای آسیایی، داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد و این ادویه از شاخه کورکومین ها بوده و اغلب در درمان مشکلات روده و معده مفید است، همچنین یک مسکن و آنتی بیوتیک(Antibiotics) طبیعی قوی به حساب می آید چرا  اثرات ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارد.

مطالعات متعددی نشان می‌دهد که زنجبیل دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی بوده و حاوی انواع ویتامین‌ها،‌ مواد معدنی، اسید آمینه، فسفر، اسید اگزالیک، ‌کلسیم، کاروتن‌ها و فلانوئیدها است.

افزودن بر این زنجبیل از پیری پوست جلوگیری می‌کند و سطح استرس آن را کاهش می‌دهد وموجب افزایش گردش خون و پاکسازی سموم از پوست می‌شود.

محققان توصیه می‌کنند که این ادویه مفید را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا علاوه بر سلامت بدن پوستی زیبا و شاداب داشته باشید.

لایه برداری پوست با زنجبیل
یک عدد ریشه زنجبیل

دو قاشق غذا خوری شکر قهوه ای (30 گرم)

یک سوم فنجان روغن نارگیل

دستورالعمل آماده سازی و روش استفاده
پودر ریشه یک عدد زنجبیل را در ظرف بریزید و سپس دو قاشق چای خوری شکر قهوه‌ای و روغن نارگیل را به آن اضافه کنید، البته می‌توان روغن بادام را جایگزین روغن نارگیل کرد سپس همه مواد را به خوبی ترکیب کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود و هفته‌ای یکبار این فرمول را روی پوست خود به عنوان ماسک لایه بردار قرار دهید، توجه داشته باشید که ماسک لایه بردار نباید با چشم و اطراف دهان تماس داشته باشد.

این ماسک زیبایی زنجبیل به شما کمک می‌کند تا سلول‌ها مرده پوست راز از بین ببرید و پوستی زیبا و شاداب داشته باشید.

 ماسک زنجبیل برای درمان سوختگی
زنجبیل(Ginger) نه تنها در حفظ سلامت و زیبایی پوست تاثیر گذار است بلکه به درمان سوختگی نیز کمک می‌کند

مواد تشکیل دهنده

    ۲ قاشق غذاخوری زنجبیل
    یک فنجان آب (۲۵۰ میلی لیتر)

دستورالعمل آماده سازی و روش استفاده

زنجبیل را با آب مخلوط کنید سپس آن را با یک پنبه به منطقه سوخته به آرامی بمالید پس از اعمال این ماده احساس شادابی و طراوت در ناحیه سوخته پوست می‌کنید.

همچنین می‌توانید از زنجبیل تازه برای درمان سوختگی استفاده کنید کافی است تا زنجبیل تازه را برش زده آن را به آرامی  روی منطقه سوخته پوست قرار دهید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: