کد خبر: ۲۳۶۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۰ تير ۱۳۹۸ - 2019July 11
زمانی که نور به عدسی کدر شده چشم می‌تابد به شکل یک دانه مروارید داخل چشم دیده می‌شود به همین دلیل این بیماری آب مروارید نامیده می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>بسیاری از افراد بر این باورند که ابتلاء به کاتاراکت یا آب مروارید نتیجه افزایش سن اتفاق می‌افتد. این بیماری با اینکه در سنین سالمندی شایع‌تر است اما گاهی آسیب‌های چشمی بیماری‌های متابولیکی و یا حتی اشعه‌های مضر ممکن است سبب ابتلای فرد به کاتاراکت در سنین قبل از سالمندی گردد.

به گزارش شفا آنلاین، زمانی که نور به عدسی کدر شده چشم می‌تابد به شکل یک دانه مروارید داخل چشم دیده می‌شود به همین دلیل این بیماری آب مروارید(Cataracts) نامیده می‌شود.

تیره و کدر شدن عدسی چشم سبب بیماری کاتاراکت یا آب مروارید می‌شود به طوری که فرد تمام اجسام را در اطراف خود به طور مبهم و کدر مشاهده می‌کند. یکی از راه‌های درمان کاتاراکت پس از تشخیص و تأیید پزشک، عمل جراحی است.

علائم آب مروارید چه مواردی است؟

_تاری دید

_کاهش دید در شب

_دوربینی در یک چشم

_غیر شفاف و کم‌رنگ بودن تمام رنگ‌ها

_تغییر مکرر شماره عینک

پس از تشخیص پزشک، جراحی، شایع‌ترین درمان کاتاراکت است که با یک برش کوچک، عدسی چشم را با عدسی مصنوعی جایگزین می‌کنند.

مراقبت‌های بعد از جراحی
بنابر اعلام مرکز تحقیقات سالمندی، مراقبت‌های پس از جراحی از اهمیت فراوانی برخوردار است. احساس خارش چشم بعد از جراحی آب مروارید طبیعی بوده و بیمار باید از خاراندن، مالش و فشار دادن چشم خودداری کند.

ممکن است در روزهای ابتدایی پس از جراحی، چشم‌ها اندکی به نور حساسیت نشان دهند که این موضوع نیز به مرور برطرف می‌شود. همچنین خم شدن ناگهانی و برداشتن اجسام سنگین پس از عمل جراحی می‌تواند سبب آسیب به چشم‌ها شود.

رعایت نکات توصیه شده توسط پزشک متخصص در کوتاه شدن دوره نقاهت پس از جراحی بسیار مؤثر بوده و در صورتی که چشم جراحی شده به عفونت التهاب یا خونریزی مبتلا شد، بهترین راه مراجعه به پزشک است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: