کد خبر: ۲۳۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۸ - 2019July 11
پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری فردا 21 تیرماه در 147 شهرستان با حضور 3371 نفر از کاندیداهای این انتخابات برگزار می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری فردا در حالی برگزار می شود که حال نزار پرستاران طبیب حاذق و دردشناسی طلب می کند.

به گزارش شفا آنلاین، پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری فردا 21 تیرماه در 147 شهرستان با حضور 3371 نفر از کاندیداهای این انتخابات برگزار می‌شود که از این تعداد 1816 نفر یعنی 54 درصد از خانم‌ها بوده و 1555 نفر یعنی 46 درصد از آقایان هستند.

این انتخابات مانند بسیاری از انتخابات صنفی حواشی و حرف و حدیث‌های خاص خود را دارد؛ به شکلی که این روزها در پی تأیید صلاحیت کاندیدهای مختلف در این انتخابات مسائل همچون تأیید صلاحیت افراد دارای جرائم قضایی و اخلاقی مطرح شده است و نقدهای جدی به موضوع وارد شده است.

در کنار این وجه انتخابات موضوع مهمی که خواسته قاطبه پرستاران است، اهتمام جدی منتخبان جامعه پرستاری(Nursing community) در حل مشکلات پرستاران و تلاش در این مسیر است که تأمین این خواسته افرادی را طلب می‌کند که از نگاه‌های سیاسی و جناحی پرهیز کرده و دغدغه اصلی‌شان تنها رفع مشکلات آنها باشد.

سیدحسن امامی رضوی، رئیس ستاد اجرایی پنجمین  دوره انتخابات نظام پرستاری در نشست خبری با اشاره به نقش مهم پرستاران در نظام سلامت، اظهار داشت: سازمان نظام پرستاری به عنوان سازمانی برای پیگیری مسائل و مشکلات گروه پرستاری و در جهت ارتقا سلامت مردم یک سازمان مردم نهاد تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه در چهار دوره برگزاری انتخابات نظام پرستاری به یک پختگی مطلوب‌تری رسیده‌ایم و تعاملات مثبتی بین نظام پرستاری و وزارت بهداشت ایجاد شده است، اظهار داشت: در پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری تعداد شهرستان‌های واجد شرایط برای انتخابات 15 درصد  افزایش یافته است و از 127 شهرستان به 147 شهرستان افزایش پیدا کرده است؛ ضمن اینکه از 52 دانشگاه در دوره چهارم اکنون به 60 دانشگاه در دوره پنجم رسیده‌ایم.

رئیس ستاد اجرایی پنجمین  دوره انتخابات نظام پرستاری با بیان اینکه واجدین شرکت در انتخابات از 127 هزار نفر در دوره گذشته به 180 هزار نفر رسیده است،‌گفت: 3780 نفر عوامل اجرایی انتخابات هستند؛ ضمن اینکه 590 صندوق نیز کار برگزاری انتخابات را انجام می‌دهند؛ با توجه به اینکه تعداد صندوق‌ها در دوره قبلی 480 صندوق بود.

امامی رضوی با اشاره به شرایط شرکت پرستاران در زمان رأی‌گیری، خاطرنشان کرد: داشتن کارت هویت فردی و کارت نظام پرستاری(Nursing system) برای شرکت کنندگان در انتخابات الزامی است.

وی ابراز داشت: در دوره گذشته 3080 نفر احراز صلاحیت شدند و اکنون در پنجمین دوره 3371 نفر احراز صلاحیت شده و انتخابات 8 شهرستان نیز به انتخابات میان دوره‌ای رفته است.

رضوی متذکر شد: انتخابات از ساعت 8 صبح روز جمعه 21 تیرماه آغاز شده و تا ساعت 18 ادامه دارد و تمدید ساعت برگزاری انتخابات نیز با نظر هیات نظارت و هیات اجرایی قابل تمدید است.

وی گفت: نتیجه قطعی انتخابات اول مرداد ماه اعلام می‌شود.

حیدری رئیس هیأت مرکزی نظارت بر پنجمین  دوره نظام پرستاری نیز اظهار داشت:   تعداد 147 شهرستان واجد برگزاری انتخابات بودند که 8 شهرستان نیز به دلیل به حد نصاب نرسیدن انتخابات در آنها برگزار نمی‌شود و به انتخابات میان دوره‌ای می‌روند.

کمتر از یک درصد از افرادی که برای انتخابات مطرح شده بودند، رد صلاحیت شوند
حیدری با اشاره به روند تعیین صلاحیت کاندیداهای  پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری خاطرنشان کرد: در مهلت قانونی استعلام افراد توسط مراجعی همچون دادستانی ،‌ثبت احوال،‌ وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی انجام شد و افرادی که رد صلاحیت شده بودند اعتراض آنها به هیات نظارت مرکزی ارجاع شد که این تعداد حدود 35 نفر بودند، 12 نفر از آنها اعتراضی نداشته و در مجموع 8 نفر از این افراد و به عبارتی  کمتر از یک درصد از افرادی که برای انتخابات مطرح شده بودند، رد صلاحیت شوند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار درخصوص وجود شائبه ورود برخی افراد با داشتن جرائم قضایی و اخلاقی در پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری، یادآور شد: براساس قانون دو مورد خاص است که به باید به آن توجه شود؛ یکی محکومیت کیفری است که باعث ایجاد محرومیت اجتماعی شده است و معاون دادستان کل در این خصوص نظر می‌دادند.

حیدری اضافه کرد: موضوع دوم اشتهار به فساد اخلاقی و مالی بود که در هیچ کدام از موارد ارجاعی این موضوع وجود نداشت؛ البته ممکن است در برخی موارد عنوان شود که چنین موضوعی در افراد وجود دارد اما به دلیل اینکه صفت اشتهار را ندارند رد صلاحیت معنایی پیدا نمی‌کند.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر پنجمین  دوره نظام پرستاری درباره تعداد اعضای نظام پرستاری بیان داشت: اعضای هیات نظام پرستاری در شهرستان‌ها ایجاد می‌شود که حداقل 7 نفر بوده و 2 نفر به عنوان علی‌البدل انتخاب شده و این افراد در شهرستان‌ها نمایندگانی انتخاب می‌کنند که آنها شورای مرکزی نظام پرستاری را تشکیل می‌دهند و در نهایت رئیس کل نظام پرستاری انتخاب می‌شود.

وی در خصوص طرح این موضوع که وجود جریان‌های سیاسی در انتخابات دخیل هستند، تاکید کرد: ما به دنبال منویات وزیر بهداشت مبنی بر پرهیز از جهت‌گیری سیاسی در وزارت بهداشت اینجا به قطع اطمینان می‌دهم که به هیچ وجه مسائل سیاسی در حوزه نظارت و اجرایی انتخابات دخالت نکرده است.

آرمین زارعیان، کاندید پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری درباره وجود شائبه در تعیین صلاحیت‌ها کاندیداهای انتخاب نظام پرستاری، اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: تایید صلاحیت‌ها با توجه به استعلام‌هایی که از نهادهای ذی‌ربط انجام می‌شود، صورت می‌گیرد و در نهایت هیأت اجرایی است که متولی تایید صلاحیت افراد است.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در انجام تعیین صلاحیت‌ها معتقد هستم باید یک نگاه حداکثری به موضوع داشته باشیم؛ به این دلیل که کسانی که شرایط لازم را برای احراز کاندیداتوری دارند، شرایط حضورشان در انتخابات را فراهم کنیم.

این کاندید پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: طبیعتاً  ملاحظات خاصی نیز وجود دارد که افرادی که صلاحیت‌لازم را احراز نکرده باشند با آیین‌نامه‌ای که در این خصوص موجود است، مورد رصد قرار می‌گیرند.

زارعیان خاطرنشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این راستا می‌بینیم تنگ‌نظری‌هایی وجود دارد؛ یعنی از دو سر ماجرا می‌افتیم؛ کسانی که صلاحیت احراز کاندیداتوری را داشته باشند این اتفاق برای آنها به وجود نمی‌آید و به بهانه‌هایی که معقول نیست، افراد رد صلاحیت می‌شوند و از طرف دیگر نیز می‌بینیم کسانی که ممکن است در دوره‌های قبل صلاحیت‌شان تایید نشده، این بار احراز صلاحیت شده باشند.

وی متذکر شد: یک دوگانگی در احراز صلاحیت افراد وجود دارد؛  اگرچه معتقدم باید به این موضوع به صورت گسترده نگاه کنیم تا هرکس که واقعا شرایط لازم را دارد، در معرض آرای عمومی قرار گیرد و آرای پرستاران است که انتخاب می‌کند چه کسی وارد شورای عالی نظام پرستاری باشد و چه کسی نباشد.

 ورود افراد به مراکز صنفی باید آنها را از مراکز سیاسی جدا کند و این واقعیت و اصلی است که نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا اعمال می‌شود

این کاندید پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری تاکید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عملکرد افراد بیش از هر چیزی صلاحیت آنها را تعیین می‌کند؛ چراکه این پرستاران هستند که بر اساس عملکرد افراد به آنها رای می‌دهند یا رای نمی‌دهند.

ورود افراد با وابستگی جناحی و سیاسی به انتخابات نظام پرستاری جایز نیست
زارعیان درباره «وجود شائبه ورود افراد با جریان‌های سیاسی در انتخابات نظام پرستاری»، افزود: اگر چنین افرادی هستند که وابستگی جناحی، سازمانی و غیرصنفی دارند، ورودشان به یک مجموعه صنفی از نظر قانونی و عرفی روال نادرستی است؛ یعنی برای مثال اگر بنده وابستگی سیاسی به یک مرکز قدرت دارم، برای یک مرکز صنفی مناسب نیستم. البته چه بسا اگر بخواهم به عنوان یک عملکرد سیاسی فعالیت کنم و وابستگی به حزب سیاسی داشته باشم،  این مانعی ایجاد نکند.

وی بیان داشت: باید بگویم که ورود افراد به مراکز صنفی باید آنها را از مراکز سیاسی جدا کند و این واقعیت و اصلی است که نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا اعمال می‌شود. کسانی که کار صنفی می‌کنند نباید کار سیاسی انجام دهند؛ البته ممکن است برای احقاق حقوق صنفی خود با مراکز سیاسی ارتباط داشته باشند که این طبیعی است.

دغدغه اصلی پرستاران در مرحله اول معیشت آنهاست. پرستاری که به عنوان صف اول نظام سلامت با شرایط سختی کار می‌کند، باید بتواند با یک شیفت کاری نیز به اندازه‌ای درآمد داشته باشد که نیاز به شیفت‌های بعدی نداشته باشد

این کاندید پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری ابراز داشت: برای نمونه اگر بنده عضو حزب سیاسی هستم باید کار سیاسی‌ام را انجام دهم و نباید کار صنفی انجام دهم و برعکس آن، اگر کار صنفی می‌کنم باید تمام اهتمام بنده در انجام کار صنفی باشد نه سیاسی و ورود این افراد باهم تضاد منافع ایجاد می‌کند. علت این موضوع این است که فردی که وابستگی به یک منبع سیاسی دارد، این موضوع باعث می‌شود لاجرم  بر تصمیمات صنفی هم تاثیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشد.

وجود اختلافات درونی‌ ـ سازمانی مهمترین مسئله جامعه پرستاری است
زارعیان در پاسخ به این پرسش دیگری مبنی بر اینکه  «مهم‌ترین مشکلات کنونی پرستاران چیست؟»، خاطرنشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مهم‌ترین مسئله‌ای که وجود دارد وجود اختلافات درونی‌ ـ سازمانی است که اقتدار صنفی و حرفه‌ای پرستاران را زیر سوال برده است و باعث شده به دغدغه‌ها و مطالبات اصلی پرستاران به واسطه وجود این اصطکاک‌های بی‌جهت رسیدگی نشود.

وی با اشاره به مصادیق دغدغه‌های اصلی پرستاران، افزود: دغدغه اصلی پرستاران در مرحله اول معیشت آنهاست. پرستاری که به عنوان صف اول نظام سلامت با شرایط سختی کار می‌کند باید بتواند با یک شیفت کاری نیز به اندازه‌ای درآمد داشته باشد که نیاز به شیفت‌های بعدی نداشته باشد.

این کاندید پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: در کشورهای توسعه‌یافته به شکلی برنامه ریزی کرده‌اند که یک پرستار می‌تواند چندین شیفت کار برعهده بگیرد، اما با یک شیفت کار نیز یک زندگی متوسط رو به بالا برای او تامین می‌شود؛ البته به او می‌گویند اگر می‌خواهد در شیفت دومی فعالیت کند، مانعی وجود ندارد اما 90 درصد حقوقش را باید به عنوان مالیات پرداخت کند که هیچ عاقلی چنین کاری را انجام نمی‌دهد.

زارعیان اضافه کرد: دلیل این موضوع هم منطقی است؛ چراکه می‌گویند پرستاری که چند شیفت فعالیت می‌کند به دلیل خستگی دچار خطا می‌شود و این قصور و خطا جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: بنابراین این خطا که به دلیل خستگی ایجاد می‌شود، باعث خواهد شد مردم دچار مشکل شوند، کیفیت مراقبت پایین آمده و به تبع آن رضایتمندی مردم از نظام سلامت کاهش پیدا کند.

حیدر علی‌ عابدی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام پرستاری، گفت: سازمان نظام پرستاری مهمترین سازمان برای پرستاری است؛سال‌ها پرستاران انتظار تشکیل چنین سازمانی را داشتند و در طول چهار دوره فعالیت، فراز و نشیب‌های فراوانی را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری باید بر اساس اصول فنی و به دور از مسائل سیاسی، نیروهای کار آمدی را در سازمان قرار بدهد تا با استفاده از علم مدیریت و روش‌های تعاملی برای نظام پرستاری کار کنند، تصریح کرد: نیروهای کارآمد می‌توانند مشکلات حوزه پرستاری را به مسئولان مربوطه منعکس کرده و سازمان را به اهداف اصلی خودش نزدیک کنند.  

عابدی با تاکید بر اینکه سازمان نظام پرستاری، سازمان جوانی است و نباید انتظار فعالیت‌های بزرگ از آن داشته باشیم، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته کار‌های بسیار خوبی برای برای حرفه پرستاری انجام شده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به تصویب قانون ارتقاء بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت در مجلس شورای اسلامی، افزود: این قانون پرتکلی برای افزایش کیفیت خدمات پرستاری بود. بر اساس این قانون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مکلف شدند به ازای شیفت کاری بعد از ظهر و شب، اضافه کاری برای پرستاران منظور کنند، هرچند برخی از بیمارستان‌ها و مراکز به خوبی آن را اجرا نکردند، اما قانون  قانون ارتقاء بهره‌وری کماکان خاصیت خودش را دارد.  

وی با اعلام اینکه تعرفه خدمات پرستاری یکی از مطالبات اصلی حرفه پرستاری است که به دلیل وجود برخی از مشکلات اجرایی نشد، گفت: فشار کاری پرستاران و استفاده از خانواده بیماران به عنوان مراقب، مشکلات بسیار مهمی بود که سازمان نظام پرستاری نسبت به آن موضع‌گیری کرده و در بسیاری از موارد هم کارساز بوده است.

عضو کمیسیون بهداشت  خاطر نشان کرد: توصیه‌هایی که به نظام پرستاری آینده می‌توانم داشته باشم، این است که رابطه و تعاملی سازنده با مسئولان مربوطه داشته باشند و خواسته‌ها را در چهار چوب قانون پیگیری کنند. از طرفی دفاع از حق و حقوق بیماران یکی از موضوعات بسیار مهم و اولویت داری است که باید پروتکل داشته باشد و سازمان نظام پرستاری باید نسبت به افت کیفیت مراقبت پرستاری واکنش نشان دهند، بی تردید این موضوع می‌‎تواند زمینه جذب بیشتر نیروی پرستار را فراهم کند.فارس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: