کد خبر: ۲۳۶۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۸ - 2019July 11
تا پایان امسال از محل کمک‌های خیرین و داوطلبان، نسبت به تکمیل پایگاه‌های امداد جاده‌ای کانکسی و همچنین تامین هزینه‌های دارویی بیماران نیازمند اقدام می شود
شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: تحقق اهداف و ایجاد درآمد پایدار برای اجرای برنامه‌های عام المنفعه جمعیت هلال احمر مستلزم وجود فرایندی کارآمد و منعطف برای جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان است. با توجه به سیاست‌های ابلاغی و برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر، اهداف و راهبردهای نوین با رویکرد توسعه بسترهای مشارکت‌پذیری داوطلبان در برنامه‌های انسان‌دوستانه روزآمد می شوند.

به گزارش شفا آنلاین، محمد نصیری در دومین دوره از نشست مشورتی اصلاح و بازنگری دستورالعمل ها و برنامه‌های داوطلبانه جمعیت هلال احمر با بیان اینکه دستورالعمل‌های مربوط به خدمات داوطلبانه تاکنون چندین بار مورد بازنگری قرار گرفته اند، افزود: تحقق فرایندی منسجم و پویا که قابلیت پاسخگویی به نیازهای توسعه ای  جمعیت هلال احمر(Red Crescent) را داشته باشد، مورد نظر قرار گرفته است.

وی گفت: آنچه نقش جمعیت هلال احمر را در اجرای برنامه‌های انسان‌دوستانه برجسته‌تر می‌کند، وجود ظرفیت عظیم و غنی منابع مالی و انسانی داوطلبان است برای همین هم بهره مندی موثر از خدمات آن‌ها مستلزم برنامه ریزی دقیق و ساختاری کارآمد و روزآمد است تا بتوان علاوه بر شرایط عادی، در مواقع بحرانی نیز در کوتاه ترین زمان، با بهره‌مندی از دیپلماسی داوطلبانه، توان‌شان را برای کمک رسانی به آسیب دیدگان بسیج کنیم.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در همین رابطه افزود: طی سال‌های اخیر، رسیدگی به فرایندهای خدمت به زنان، کودکان و قشرهای آسیب‌پذیر در بحران ، از سوی فدراسیون بین المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در دستور کار مدیران و رهبران فعالیت‌های داوطلبانه قرار گرفته است و در همین راستا در نیمه دوم امسال، مددکاران اجتماعی داوطلب جمعیت هلال احمر به صورت رسمی، ارایه خدمات حمایتی در بحران را به عنوان مکمل خدمات امدادی عهده دار می شوند.

نصیری گفت: پایبندی اعضا و داوطلبان جمعیت هلال ‌احمر به اصول بنیادین و انسان‌دوستانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر بر اعتبار کارت عضویت داوطلبی افزوده است و  جایگاه کم نظیر این سازمان در نزد مردم موجب شده است که بیش از گذشته بسیاری از شخصیت‌های برجسته و قشرهای مختلف به جمع داوطلبان جمعیت هلال احمر بپیوندند.

وی با اشاره به جمع آوری ۲۰۰ میلیارد تومانی کمک‌های نقدی مردمی در سیل اخیر کشور، افزود: تا پایان امسال از محل کمک‌های خیرین و داوطلبان، نسبت به تکمیل پایگاه‌های امداد جاده‌ای کانکسی و همچنین تامین هزینه‌های دارویی بیماران نیازمند اقدام می شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: هدف نهایی بروزرسانی و بازنگری دستورالعمل های مربوط به حوزه داوطلبان، مدیریت بهینه سرمایه اجتماعی و ارتقای کیفی خدمات داوطلبانه است که این مهم از طریق بازنویسی ساختار سازماندهی اعضا و داوطلبان و فراهم سازی بسترهای فناورانه برای تسهیل فرایند جذب و عضویت داوطلبان قابل دستیابی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، در این نشست که با حضور اعضای شورای معاونان سازمان داوطلبان و همچنین معاونان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان‌های تهران، ایلام، هرمزگان، مازندران، گیلان، مرکزی، گلستان و نیز خراسان رضوی برگزار شد، پیرامون موضوعاتی همچون ارتقای اعتبار کارت‌های عضویت، بازتعریف عضو داوطلب و خیر و بازآفرینی گروه‌ها و رسته‌ای داوطلبی بحث و تبادل نظر شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: