کد خبر: ۲۳۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۲۰ تير ۱۳۹۸ - 2019July 11
انتخابات نظام پرستاری شاید یکی از مهم‌ترین اتفاقات حوزه پرستاری باشد که می‌تواند برای مدتی طولانی شرایط زندگی را برای قشر زحمت کش پرستار متحول کند و وجود هر گونه آفت و آسیبی ممکن است سرنوشتی تلخ برای هزاران نفر به همراه داشته باشد
شفا آنلاین>سلامت>انتخابات نظام پرستاری روز جمعه برگزار می‌شود و شبهات بسیاری درباره این انتخابات در فضای مجازی مطرح شده است.

به گزارش شفا آنلاین: با نزدیک شدن به ایام انتخابات سازمان نظام پرستاری <Nursing Organization>رسانه‌های بسیاری بخش‌‌های مختلفی از برگزاری این انتخابات از جمله تایید صلاحیت را زیر سوال بردند؛ به عبارتی دیگر رد صلاحیت شدن برخی از کاندیداها را به جریانی سیاسی و سازمان یافته نسبت دادند.
 
انتخابات نظام پرستاری شاید یکی از مهم‌ترین اتفاقات حوزه پرستاری باشد که می‌تواند برای مدتی طولانی شرایط زندگی را برای قشر زحمت کش پرستار متحول کند و وجود هر گونه آفت و آسیبی ممکن است سرنوشتی تلخ برای هزاران نفر به همراه داشته باشد.

عباس حیدری رئیس هیئت مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری  درباره اظهارات برخی رسانه‌ها با عنوان تاثیر روابط سیاسی بر این دوره انتخابات نظام پرستاری اظهار کرد: فعالان حوزه پرستاری و سایر حوزه‌های مرتبط با آن بدون شک یکی از موثرترین و مهم‌ترین گروه‌ها در نظام پرستاری کشور هستند چرا که بالغ بر ۱۸۰ هزار نفر در گروه پرستاری کشور فعالیت می‌کنند که شامل پرستار، کارشناسان اتاق عمل، کارشناسان بیهوشی و مواردی از این قبیل می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت حضور این گروه‌ها در انتخابات نظام پرستاری و تاثیر آنها بر انتخاب اشخاص شایسته گفت: ۳ هزار و ۳۵۰ نفر کاندیدا در انتخابات امسال حضور پیدا کردند و فعالیت ثبت نام آنها را تیم اجرایی انجام داده است و خوشبختانه کمترین میزان ارجاع را برای احراز صلاحیت از افراد رد صلاحیت شده در مراکز شهرستان‌ها شاهد بودیم.

حیدری بیان کرد: به طور کلی ۳۶ نفر از افرادی که در مراکز استان‌ها رد صلاحیت شده بودند برای بررسی بیشتر به هیئت نظارت ارجاع شدند که در این بین ۱۲ نفر اعتراضی نسبت به رد صلاحیت شدن خود نداشتند؛ از میان مابقی افراد باقی مانده ۸ نفر رد صلاحیت شدند.

نحوه تعیین صلاحیت کاندیداهای نظام سلامت
رئیس هیئت مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری تشریح کرد: بررسی صلاحیت کاندیدا‌های شرکت در انتخابات نظام پرستاری قوانین و مقررات خاص خود را دارد و موضوع حائز اهمیت در تعیین صلاحیت کاندیدا‌های شرکت در این انتخابات هستند ممکن است داشتن سابقه جرم‌های کیفری یا اشتهار به مسائل خاص باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه مورد دوم و موارد اخلاقی در بین کاندیدا‌ها نداشتیم، اما تعدادی از آن‌ها به دلیل مشکل در مسائل کیفری با حضور نماینده دادستانی کل کشور مورد بررسی قرار گرفت؛ کمترین تعداد رد صلاحیت را در حوزه پرستاری شاهد بودیم و این نشان دهنده حسن شهرت افراد درگیر با مشاغل خاصی مثل پرستاری و موارد مرتبط با آن است که صلاحیت این افراد توسط مراجع چهارگانه نیز تایید شده است.

حیدری درباره حواشی موجود درباره انتخابات نظام پرستاری گفت: تنها دو عامل اساسی می‌تواند باعث رد صلاحیت کاندیدا‌های داوطلب برای شرکت در انتخابات نظام پرستاری شود که پیش از این به آن اشاره کردیم بنابراین مسائل سیاسی به هیچ وجه نمی‌تواند تاثیری بر روی انتخاب افراد حاضر در این انتخابات داشته باشند.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری ادامه داد: افراد داوطلب یا به دلیل مسائل کیفری منجر به محرومیت از خدمات اجتماعی یا به دلیل اشتهار به مسائل اخلاقی، فساد مالی و مواردی از این قبیل رد صلاحیت می‌شوند و مسائل سیاسی جایگاهی در تعیین صلاحیت افراد ندارد، حتی اگر چنین مسائلی وجود داشته باشد باید با استفاده از مکتوبات و مستنداتی که به حوزه نظارت ارسال می‌شود بررسی کنیم.

وی تاکید کرد: نمایندگانی از دادستانی، نماینده وزارت کشور، نماینده سازمان نظام پزشکی، حراست کل وزارت بهداشت و نمایندگان وزیر محترم در جلسه بررسی صلاحیت افراد حضور دارند تا حقی از کسی ضایع نشود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: