کد خبر: ۲۳۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۸ - 2019July 10
سکته‌ های مغزی از شایع‌ترین علل ایجاد ناتوانی و مرگ و میر است؛ سکته‌ مغزی معمولا در سالمندان بروز می‌کند، این عارضه هزینه‌های سنگین درمانی به بیمار و خانواده او و شرکت‌های بیمه گذار تحمیل می‌کند
شفا آنلاین>سلامت>تشخیص به موقع سکته مغزی جان بیمار را نجات می‌دهد هرچند لازم است افراد از علائم هشداردهنده این عارضه آگاه باشند.

به گزارش شفا آنلاین، سکته‌ های مغزی از شایع‌ترین علل ایجاد ناتوانی و مرگ و میر است؛ سکته‌ مغزی معمولا در سالمندان بروز می‌کند، این عارضه هزینه‌های سنگین درمانی به بیمار و خانواده او و شرکت‌های بیمه گذار تحمیل می‌کند.

بیمار سکته‌ای مستعد ابتلا به مشکلات دیگر مانند پنومونی و عفونت(Infection) ادراری و آمبولی ریه و ترومبوز ورید‌های عمقی پا و زخم بستر است و این عوارض می‌توانند علت مرگ بیمار سکته باشند.

سکته یا انفارکت مغزی با ایجاد ضعف و فلج یا کرختی و کاهش حس در دست و پای یک طرف بدن همراه است؛ ناتوانی در درک و تولید کلام و اختلال میدان بینایی و اختلال تعادل نیز از نشانه‌های سکته مغزی هستند.

اقدامات تشخیصی در بیمار با سکته مغزی
آزمایش قند خون ناشتا، چربی‌های خون و فرمول شمارش خون و انجام اسکن مغز در هر CT ۱۰ انجام نوار قلب در همه این بیماران واجب است؛ بیمار با سکته مغزی(stroke) لازم است ولی چنانچه در ۱۲ ساعت نخست سکته انجام اسکن مغز آشکار نشده باشد، CT شود ممکن است تصویر سکته هنوز در اسکن بیمار به معنی نبودن سکته در بیمار CT بنابراین مشاهده نشدن سکته در اسکن را در CT نیست.

در صورت بدتر شدن حال بیمار باید دوباره صورت امکان انجام دهیم، توصیه می‌شود روش‌های تصویر برداری دقیق‌تر آنژیوگرافی، آنژیوگرافی تهاجمی با CT، ام آر آنژیوگرافی، MRI مانند کاتتر فقط در بیماران خاص انجام شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: