کد خبر: ۲۳۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۸ - 2019July 10
مردم به منظور حفظ سلامت خود از خرید و مصرف آدامس‌های فاقد پروانه بهداشتی خودداری کنند زیرا در صورت استفاده و ایجاد عوارض کسی پاسخگو نخواهد بود
شفا آنلاین>سلامت>معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند فهرست آدامس‌های قاچاق که فاقد پروانه بهداشتی و مجوزهای قانونی واردات و نمایندگی معتبر در سازمان غذا و دارو هستند را اعلام کرد.

به گزارش شفا آنلاین، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز چهارشنبه گفت: در حال حاضر ۱۰ نوع برند آدامس فاقد پروانه بهداشتی شناسایی شده است.

کبری ناصری افزود: آدامس‌های با نشان تجاری FIVE ، PK ، TRIDENT، ViViDENT، pectil ، ORION ، DR.XYLITOL ،FUSEN ، RELAX ، LOTTE فاقد پروانه بهداشتی هستند.

وی بیان کرد: آدامس‌ های دارای نوشته تحت عنوان «NOT FOR SALE IN THE USA» نیز فاقد پروانه بهداشتی هستند لذا شهروندان باید هنگام خرید آدامس به این مطلب توجه داشته باشند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: مردم به منظور حفظ سلامت خود از خرید و مصرف آدامس‌های فاقد پروانه بهداشتی خودداری کنند زیرا در صورت استفاده و ایجاد عوارض کسی پاسخگو نخواهد بود.

وی یادآور شد: نظارت در سطح عرضه بر عهده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی است که شیوه‌نامه مربوط در این زمینه برای این معانت ابلاغ شده و در دستور کار قرار گرفته است.

ناصری گفت: در سطح هایپرمارکت ها و فروشگاه‌ها نیز معاونت غذا و دارو نظارت‌های لازم را انجام داده و نسبت به جمع آوری آدامس‌های فاقد پروانه بهداشتی اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر موردی از فروش و عرضه آدامس‌های قاچاق(Smuggling) فاقد پروانه بهداشتی در استان مشاهده شود برای فرد عرضه کننده بعد از اخطارهای لازم پرونده تخلف صادر و موضوع رسیدگی خواهد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: فهرست آدامس‌های فاقد پروانه بهداشتی و قاچاق از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختیار ما قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: الصاق برچسب اصالت و سلامت کالا بر روی تمامی فراورده‌های خوراکی و آشامیدنی وارداتی و خارجی ضروری است در غیر این صورت محصولات فاقد برچسب یا دارای برچسب تقلبی مصداق قاچاق هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: