کد خبر: ۲۳۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۸ - 2019July 10
اتفاقات خوبی در چند سال اخیر در حوزه تولید فراورده های طبیعی و داروهای گیاهی در کشور رخ داده است و اکنون حدود ۲۲۰ کارخانه در این زمینه فعالیت می کنند که ۱۲۵ کارخانه به فرآورده های سنتی اختصاص دارد
شفا آنلاین>سلامت>سرپرست سازمان غذا و دارو گفت: داروهای گیاهی و محصولات طبیعی نباید در عطاری ها به مرکزی یا دکانی برای بازار فروش این محصولات تبدیل شود، زیرا باور عمومی را مخدوش می کند.

به گزارش شفا آنلاین، محمدرضا شانه ساز روز چهارشنبه در هشتمین سمینار نقش داروهای گیاهی(Herbal Medicines) و فرآورده های طبیعی در بهداشت و سلامت افزود: از نظر کیفیت فرآورده های طبیعی و داروهای گیاهی، ایران قابل رقابت با بازارهای جهانی است.

وی گفت: اتفاقات خوبی در چند سال اخیر در حوزه تولید فراورده های طبیعی و داروهای گیاهی در کشور رخ داده است و اکنون حدود ۲۲۰ کارخانه در این زمینه فعالیت می کنند که ۱۲۵ کارخانه به فرآورده های سنتی اختصاص دارد.

شانه ساز ادامه داد: لازم است در سال رونق تولید، تلاش مضاعفی در این حوزه انجام شود و می توانیم از اندوخته های گذشتگان در عرصه تولید داروهای طبیعی و سنتی استفاده کنیم.

سرپرست سازمان غذا و دارو تاکید کرد: مخالف واردات نیستم، ولی باید حتی واردات در راستای تولید و دانش فنی استفاده شود.

به گفته شانه ساز، در عرصه فرآورده های طبیعی می توانیم به درمان بیماری ها بپردازیم و با بازنگری متون علمی، این صنعت تقویت شود.

جعفر میرفخرایی دبیر انجمن تولید کنندگان دارو و فرآورده های گیاهان دارویی نیز در این سمینار گفت: اکنون بیش از ۳ هزار پروانه تولید فرآورده های طبیعی و داروهای گیاهی در کشور صادر شده است.

وی افزود: همچنین تعداد تولیدکنندگان داروهای گیاهی در کشور ۲۲۰ است و انتظار می رود تا پایان امسال هزار میلیارد تومان فروش داروهای گیاهی داشته باشیم.

هشتمین سمینار نقش داروهای گیاهی و فرآورده های طبیعی به مدت۳ روز با برگزاری نمایشگاه و کارگاه های تخصصی در هتل المپیک برگزار است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: