کد خبر: ۲۳۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۸ - 2019July 10
باید توجه کرد که بیماران خاص سالانه دفترچه‌هایشان را تمدید می‌کنند و ما هر سال اسناد، مدارک و پرونده بیماران را چک می‌کنیم. بنابراین اگر نقص مدرکی داشته باشند، فرد را می‌فرستند تا مدارکش را کامل کند
شفا آنلاین>سلامت>معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ضمن رد پرونده‌سازی جدید برای بیماران هموفیلی جهت ارایه خدمات دارویی و درمانی گفت: زمانیکه بیماران خاص برای تمدید دفترچه، تایید دارو و یا تشکیل پرونده به ما مراجعه می‌کنند، ممکن است نقص مدرک داشته باشند که در این صورت در نوبت اول دارو را به آنها می‌دهیم و اعلام می‌کنیم برای دریافت دارو در نوبت بعدی باید نواقص پرونده‌هایشان را رفع کنند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر کوروش فرزین درباره اخباری مبنی بر پرونده‌سازی جدید بیمه سلامت برای بیماران خاص و هموفیلی‌(hemophilia) ها، با بیان اینکه در سازمان بیمه سلامت اصلا چنین برنامه‌ای نداریم، گفت: باید توجه کرد که بیماران خاص سالانه دفترچه‌هایشان را تمدید می‌کنند و ما هر سال اسناد، مدارک و پرونده بیماران را چک می‌کنیم. بنابراین اگر نقص مدرکی داشته باشند، فرد را می‌فرستند تا مدارکش را کامل کند.

وی افزود: حتی اگر بیمار خاصی نقص مدرک هم داشته باشد، ارائه خدمت به او متوقف نمی‌شود،  بلکه خدمت را به او ارائه می‌دهند، اما می‌گویند که در اسرع وقت مدارکت را تکمیل کن. این اقدامی است که سال‌هاست آن را انجام می‌دهیم. هیچ بیمه‌شده‌ای هم تاکنون به ما مراجعه نکرده که بگوید به دلیل نقص مدرک به او خدمت ارائه نداده‌اند.

فرزین تاکید کرد: ما حتی در حوزه بیماران شیمی درمانی(Chemotherapy) هم که برای تشکیل پرونده و دریافت داروهای شیمی‌درمانی می‌آیند و باید مدارک مختلفی چون گزارش پاتولوژی و... را داشته باشند، در صورتیکه به ما مراجعه کرده و نقص مدرکی داشته باشند، یک دوره برایشان دارو را تایید می‌کنیم، اما می‌گوییم برای دوره بعد باید مدرک را با خودت بیاوری.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه این روالی است که همیشه در سازمان بیمه سلامت وجود داشته، گفت: بنابراین در هرکجا که نقص مدرکی در زمان تشکیل پرونده و یا تایید دارو وجود داشته باشد، خدمت به بیماران ارائه می‌شود، ‌اما بیماری که نقص مدرک داشته باشد، نشان‌دار شده و در مراجعات بعدی مدارک را اعم از عکس، آزمایش و...برای ما می‌آورند و کارشان را انجام می‌دهیم.

فرزین ادامه داد: فرآیند تایید مدارکی که در حال حاضر برای بیماران خاص در بیمه سلامت وجود دارد، ‌قبلا با وزارت بهداشت چک شده است. بیماران باید یکسری مدارک تعریف شده را به همراه داشته باشند که این مدارک قبلا با وزارت بهداشت چک شده است. حال اگر وزارت بهداشت بخواهد تغییری در این مدارک اعمال کند، به ما اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نه وزارت بهداشت با ما مکاتبه کرده است و نه ما تغییری در روال سابق‌مان داده‌ایم، تاکید کرد: تعجب می‌کنم که چرا چنین موضوعی مطرح شده است. بیمار هموفیلی فاکتور انعقادی دریافت کرده و یک ریال هم از جیب نمی‌پردازد. حال اگر برای دریافت فاکتور بیاید و ما به او بگوییم نقص مدرک داری و ما هم فاکتور را به تو نمی‌دهیم و یا باید فاکتور را با قیمت آزاد خریداری کنی، قطعا به وزارت بهداشت مراجعه می‌کند. بنابراین اگر چنین مساله‌ای صحت داشت، بیمار به اداره بیمه و وزارت بهداشت مراجعه کرده و شکایت می‌کرد. در حالیکه ما هیچ مراجعه‌کننده‌ای نداشتیم که بگوید به علت نقص مدرک، نتوانستیم خدمات دریافت کنیم. زیرا حتی اگر نقص مدرک هم داشته باشد، ما در سری اول داروهایشان را تایید می‌کنیم و اعلام می‌کنیم برای دریافت دارو در نوبت بعدی، مدارک را کامل کنند.

فرزین با بیان اینکه بیشترین پول دارویی که در استان تهران می‌پردازیم، بابت فاکتورهای انعقادی است و اولین دارویی که بیشترین هزینه را برای ما دارد، همین فاکتورهای انعقادی هستند، گفت: این داروها به بیماران هموفیلی داده می‌شود. حال اگر در زمینه دسترسی به این داروها برای بیمار مشکلی وجود داشته باشد، به هیچ عنوان ساکت نمی‌نشیند، بلکه شکایت می‌کند. زیرا نمی‌تواند این پول را از جیب بدهد. نمی‌دانم چرا این موضوع هر چند ماه یکبار مطرح می‌شود، اما جالب است که هیچ بیمه‌شده‌ای هم در این زمینه به ما مراجعه نکرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: