کد خبر: ۲۳۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۸ - 2019July 10
مطالعات اخیر محققان دانشگاه کپنهاگ نشان می‌دهد سلول‌های عضلات هورمونی به نام ANP ترشح می‌کنند. زمانی که این هورمون وارد جریان خون می‌شود، فشار خون را کاهش می‌دهد
شفا آنلاین>سلامت>مطالعات جدید نشان می‌دهد با هدف قرار دادن یک هورمون که از سلول‌های عضلات ترشح می‌شود می‌توان درمان فشار خون بالا را متحول کرد.

به گزارش شفا آنلاین، مطالعات اخیر محققان دانشگاه کپنهاگ نشان می‌دهد سلول‌های عضلات هورمونی به نام ANP ترشح می‌کنند. زمانی که این هورمون وارد جریان خون می‌شود، فشار خون را کاهش می‌دهد و دلیل آن اتساع رگ‌های خونی و دفع سدیم از طریق ادرار است.

محققان عملکرد این هورمون را در نمونه‌های حیوانی بررسی کردند. نتایج نشان می‌دهد تاثیر این هورمون روی فشار خون به یک مولکول خاص قند وابسته است که روی پپتید قرار داد. زمانی که این قند خاص روی پپتید هورمون قرار می‌گیرد، قادر به تنظیم تعادل مایعات و فشار خون است و در صورت عدم وجود آن، این قابلیت امکان‌پذیر نیست. با استفاده از این روش ارزان‌قیمت و موثر می‌توان بدون هیچ عارضه جانبی فشارخون(blood pressure) بالا را درمان کرد.

فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ‌ها وارد می‌شود تا خون در سراسر رگ‌ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود. به طور متوسط از بین هر سه فرد میانسال، یک نفر به این عارضه مبتلاست. فشار خون مهم‌ترین عامل بروز بیماری‌های قلبی و بیماری‌های قلبی اصلی‌ترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: