کد خبر: ۲۳۶۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۱۹ تير ۱۳۹۸ - 2019July 10
افسردگی، بیماری‌های اسکلتی -عضلانی و از همه مهم‌تر، تبعیض‌های بی امان در پرداخت‌ها و برخورد‌هایی که با پرستاران صورت می‌گیرد، شرایطی را رقم زده است که پرستاران نتوانند خدمات مراقبتی لازم در شأن بیماران و مردم ارائه دهند
شفا آنلاین>سلامت>عزیزی گفت: اگر متولیان امر نخواهند هرچه زودتر موضوع بی‌توجهی به پرستاران را رسیدگی کنند، بدنه نظام سلامت درگیر می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین: وضعیت نیروی پرستاری یک دوم حداقل استاندارد جهانی است حمیدرضا عزیزی عضو شورای عالی نظام پرستاری <Nursing system> به برگزاری انتخابات نظام پرستاری اشاره کرد و گفت: این انتخابات در حالی برگزار می‌شود که متاسفانه شرایط برای پرستاری و پرستاران نامساعد است در نتیجه این شرایط نامطلوب، مردم و بیماران درگیر می‌شوند.

عزیزی با اشاره به اضطراب در حرفه پرستاری که ناشی از نگرانی برای سلامت بیماران است، افزود: افسردگی، بیماری‌های اسکلتی -عضلانی و از همه مهم‌تر، تبعیض‌های بی امان در پرداخت‌ها و برخورد‌هایی که با پرستاران صورت می‌گیرد، شرایطی را رقم زده است که پرستاران نتوانند خدمات مراقبتی لازم در شأن بیماران و مردم  ارائه دهند.

وی ادامه داد: در این شرایط، شاهد برگزاری جشن‌های نمایشی برای پرستاران بودیم که اگر کسی از بیرون نگاه کند و نداند پرستاری در چه شرایطی به سر می‌برد، فکر می‌کند پرستاران چقدر راضی هستند.

عزیزی بیان کرد: اگر مسئولان و متولیان امر نخواهند هرچه زودتر این دمل چرکین  که بی‌توجهی به پرستاران است را جراحی کنند، کل بدنه نظام سلامت را درگیر خواهد کرد و در این بین، مردم و بیماران آسیب می‌بینند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری با عنوان این مطلب که وضعیت نیروی پرستاری در کشور یک دوم حداقل استاندارد جهانی و یک چهارم متوسط جهانی است، افزود: پرستاری کشور در شرایط خوبی به سر نمی‌برد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: