کد خبر: ۲۳۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۸ - 2019July 03
ایرج فاضل رئیس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران در اعتراض به استفاده از اعضای بدن محکومین به اعدام خطاب به حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه نامه‌ای نوشت
شفا آنلاین>سلامت>رئیس مجمع انجمن‌های علمی در واکنش به استفاده از اعضای بدن محکومان به اعدام خطاب به رئیس قوه قضائیه نامه‌ای نوشت.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج فاضل رئیس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران در اعتراض به  استفاده از اعضای بدن محکومین به اعدام خطاب به حجت الاسلام  رئیسی رئیس قوه قضائیه نامه‌ای نوشت.

متن نامه به شرح زیر است؛

حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی

رئیس محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام.

ماده ۴۷ آئین نامه اجرای احکام کیفری مبنی بر استفاده از اعضای بدن محکومین به اعدام به هر شکل و با هر پیش زمینه‌ای موجب نگرانی و تشویش خاطر گسترده جامعه پزشکی و به ویژه جراحان و پزشکان شریفی شده است که عمری را برای اعتلای پزشکی مملکت و رفع نیاز‌های مردم مصروف داشته‌اند.

استفاده از اعضای بدن محکومین به اعدام نقدپذیر است
استفاده از اعضای بدن محکومین به اعدام سابقه بسیار ناخوشایند، مذموم و به شدت نقد پذیر دارد و نه تنها کمک چندانی به نیازمندان نخواهد کرد بلکه آبروی احترام برانگیز پدیده پیوند اعضا را که با صرف عمر، مجاهدت و فداکاری گروه بزرگی از پزشکان این مملکت کسب شده است به شدت تهدید و زیر سوال خواهد برد.

اینجانب به عنوان یکی از پایه گذاران پیوند اعضا در ایران پس از انقلاب، ضمن اعتراض شدید اعلام می‌کنم که شخصا هرگز حاضر به استفاده از این شیوه مذموم نخوام بود و مطمئنم بسیاری از همکاران شریف و بلند آوازه ام نیز در چنین احساسی شریک می‌باشند.

خواهشمند است دستور فرمایید درمورد حذف این ماده اقدام سریع و شایسته به عمل آید.

دکتر ایرج فاضل
رئیس جامعه جراحان ایران
رئیس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: