کد خبر: ۲۳۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۰۶ تير ۱۳۹۸ - 2019June 27
در پیام تقدیر و تشکر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آمده است: با لطف پروردگار و حمایت مشفقانه حضرتعالی، خوشبختانه استقرار پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان به سرانجام رسید
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارسال پیامی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به دلیل همراهی در استقرار پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان قدردانی کرد.

به گزارش شفا آنلاین، در پیام تقدیر و تشکر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آمده است: با لطف پروردگار و حمایت مشفقانه حضرتعالی، خوشبختانه استقرار پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان به سرانجام رسید.

این سرمایه گذاری زیربنائی، گذرگاهی مهم و اساسی برای ورود ارکان اصلی نظام سلامت(Health system) همچون پزشک خانواده، سیستم ارجاع و راهنماهای بالینی است که در قوانین بالادستی نیز بارها بدان اشاره شده و مغفول مانده بود که اثرات مستمر و مفیدی بر نظام ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و همچنین هزینه کرد مطلوب منابع این بخش خواهد داشت.

وزیر بهداشت آورده است ضمن سپاسگزاری از آن برادر ارجمند و همکاران بزرگوارتان که ما را یاری فرمودند، امید است توفیق همراهی و راهنمائی پایدار آن مجموعه ذی قیمت را در ادامه راه داشته باشیم.

پرونده الکترونیک سلامت سرانجام پس از گذشت سال‌ها و تصریح قوانین پنجم و ششم توسعه چهارم تیر ۹۸ آغاز به کار کرد. این پرونده به گواه سخنان وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از این پروژه، حرکتی نمایشی نیست و استقرار پرونده الکترونیک سلامت اقدام بسیار عظیمی است که می‌تواند به عنوان انقلابی در نظام ارائه خدمت تلقی شود.

این طرح در مدت کوتاه و با تلاش شبانه روزی همکاران نظام پزشکی(Medical System) به نتیجه رسید، به گونه‌ای که حداقل ۷۵ میلیون ایرانی با کد ملی قابلیت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت را دارند.

همچنین وزیر بهداشت در پیام های جداگانه ای از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان نظام پزشکی و رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استقرار پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان نیز قدردانی کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار