کد خبر: ۲۳۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۶ تير ۱۳۹۸ - 2019June 27
در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است
شفا آنلاین>اجتماعی>ادبیات در کنکور درسی مهم تلقی می‌شود چرا که ضریب این درس نسبت به دروس دیگر بیشتر است.

به گزارش شفا آنلاین: کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می‌آید.

در واقع کنکور را می‌توان ثمره ۱۲ سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می‌زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

روش درست مطالعه برای کنکور، برنامه‌ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع کمک آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داده و آن را رعایت کنند.


برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته‌اید و می‌توان با آرامش کامل و برنامه‌ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری‌ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب کرده و نتیجه‌ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

چطور از سد سوالات ادبیات کنکور عبور کنیم؟

علیرضا عبدالمحمدی دبیر و نویسنده ادبیات فارسی  با اشاره به نکات مهم برای درس ادبیات در کنکور، اظهار کرد: ادبیات در کنکور درسی مهم تلقی می‌شود و ضریب آن نسبت به دروس دیگر بیشتر است.

عبدالمحمدی با اشاره به اینکه سوالات ادبیات اولین سوالات دفترچه کنکور سراسری است، گفت: داوطلبان ابتدا باید به سوالات ادبیات پاسخ دهند و به همین دلیل بدیهی است که درس ادبیات می‌تواند وضعیت روحی داوطلب را برای پاسخگویی به بقیه دروس تعیین کند؛  حال که اهمیت ادبیات در کنکور را دریافتیم نیاز به یک روش تاثیرگذار بیشتر حس می‌شود.

این دبیر و نویسنده ادبیات فارسی بیان کرد: کنکوری‌ها باید بدانند اولویت شماره یک کنکور با لغاتی خواهد بود که در واژه نامه کتاب درس معنی شده است.

وی ادامه داد: برای خواندن واژه نامه باید دقت کرد که واژه نامه به‌صورت کامل خوانده شود تنها به خواندن یک معنی اکتفا نکنند؛‌ در یک کلام هر تعداد معنایی که برای واژه در نظر گرفته شده است را حفظ کنند؛ در این بین دقت کنید که سوالات کنکور تنها از واژه نامه کتاب درسی مطرح نمی‌شود اما بحرحال چند سوال به‌طور حتم از واژه نامه کتاب درسی خوهد بود.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: