کد خبر: ۲۳۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۸ - 2019June 26
ما چهار محور که به شمال کشور منتهی می‌شود، داریم که تمامی محورها زیرساخت‌شان بسیار قدیمی است به طور که ما در محور قزوین ـ رشت در محدوده منجیل و رودبار، در محور چالوس در محدوده‌های سیاه‌بیشه و قسمت‌های دارای حضور دستفروشان و مغازه‌دارها، در محور هراز و در محور فیروزکوه در محدوده سوادکوه، پل سفید و … مشکلات جدی ترافیکی داریم
شفا آنلاین>اجتماعی> رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از وضعیت جاده‌های منتهی به شمال شدیداً انتقاد کرد و از نگارش نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و … در این خصوص خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین: سیدکمال هادیان‌فر در حاشیه نشست خبری پیش از ظهر امروز خود در مورد وضعیت جاده‌های منتهی به شمال کشور به بیان انتقاداتی صریح پرداخت و گفت: ما چهار محور که به شمال کشور منتهی می‌شود، داریم که تمامی محورها زیرساخت‌شان بسیار قدیمی است به طور که ما در محور قزوین ـ رشت در محدوده منجیل و رودبار، در محور چالوس در محدوده‌های سیاه‌بیشه و قسمت‌های دارای حضور دستفروشان و مغازه‌دارها، در محور هراز و در محور فیروزکوه در محدوده سوادکوه، پل سفید و … مشکلات جدی ترافیکی داریم.


وی با بیان اینکه در همین تعطیلات اخیر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو و وسیله نقلیه طی ۵ روز از محورهای شمالی به شکل رفت و برگشت تردد کردند، گفت: چرا باید تا یک تعطیلاتی می‌شود همه به سمت شمال بروند چرا به دیگر شهرها نمی‌روید؟ مگر کردستان، فارس، خراسان رضوی، یزد، اردبیل، آذربایجان شرقی و دیگر استان‌های کشور جذبه‌ای برای تفریح و گردشگری ندارند که همه به سمت شمال رفته و حتی حاضر می‌شوند ساعت‌ها در ترافیک معطل شوند؟.



رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه با چه منطق و دلیلی باید جاده‌هایی مانند هراز و چالوس تنها در اختیار تهرانی‌ها بوده و برای رفت و برگشت آنها یکطرفه شود، گفت: مگر مردم مازندران و گیلان حق ندارند از تعطیلاتشان استفاده کرده و به شهر دیگر بروند؟ شاید آنها بخواهند در ایام تعطیلات مثلاً به اصفهان سفر کنند، چرا باید جاده را ببندیم و اجازه ندهیم که آنها سفر کنند و فقط تهرانی‌ها بروند شمال و برگردند؟ تازه این تعداد در خود شهرها و مقصدها نیز مشکلاتی را ایجاد کرده بود چرا که یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو در پنج روز عدد کمی نیست.

هادیان‌فر با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های ما در جاده‌های شمالی دچار مشکل است، گفت: جاده چالوس ۱۰۰ سال پیش ساخته شد یعنی اگر تصاویر آن را ببینید در کل جاده پنج وسیله نقلیه هم نبود اما این جاده با همین ظرفیت امروز وجود دارد و تعداد خودروهای ما به بیش از ۲۲ میلیون دستگاه رسیده است.

وی به محور منجیل ـ رودبار نیز اشاره کرد و گفت: هشت کیلومتر از بزرگراه ما برای خرید زیتون معطل شده است و ترافیک شدیدی در این منطقه به وجود آمده است به طوری که در همین تعطیلات اخیر مجبور شدیم راهی فرعی در کنار رودخانه ایجاد کنیم تا بار ترافیکی آنجا کمتر شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با بیان اینکه در طول بزرگراه اجازه داده نمی‌شود که یک سرویس بهداشتی برای مردم ساخته شود، آن وقت در این محدوده مغازه‌دارها قدم به قدم سرویس بهداشتی تعبیه کرده‌اند تا به بهانه آن مسافران اقدام به خرید از مغازه‌ها کنند گفت: در پی آن نیز گاهی تا سه لاین موازی خودروها کنار هم توقف می‌کنند و ترافیک محدوده سنگین می‌شود. به طوری که حتی یگان ویژه هم حریف این خودروها نمی‌شود.

هادیان فر با تاکید بر اینکه باید تکلیف ساخت آزادراه در این منطقه مشخص شود، گفت: باید این بزرگراه ساخته شده و یک رمپ نیز بر ای خرید زیتون اختصاص یابد نه اینکه چندین پیمانکار به این محدوده بروند و به آنها حمله کنند و اجازه کار ندهند. این وضعیت باید درست شود و در این شرایط واقعاً چه کاری از دست پلیس راهور برمی‌آید.

وی تصریح کرد: اگر همین امروز فرآیند ساخت آن ۵ کیلومتر مسیر در محدوده رودبار و منجیل آغاز شود، سه سال دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید بنابراین لازم است هر چه سریع‌تر کار را آغاز کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از نگارش نامه به رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزرای کشور و راه، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و … خبر داد و گفت: یک روز بعد از تعطیلات گزارشی را در مورد این سفرها به این افراد ارسال کردیم و تمامی مشکلات تشریح شد که اخیراً با خبر شده‌اند که وزیر کشور گفته‌اند تا این مسائل در شورای ترافیک مطرح شود.

هادیان‌فر در مورد وضعیت آزادراه تهران ـ شمال نیز گفت: ساخت این آزادراه تا چه زمانی باید همین طور معطل شود و یک مدت کار کنند و یک مدت صبر کنند؟. باید هر چه سریع‌تر این آزادراه درست شود. البته از مردم نیز می‌خواهیم که زمان سفر خود را مدیریت کنند. ما مخالف سفر به شمال یا خرید زیتون و نظایر آن نیستیم اما حرف ما این است که این سفر به شمال باید زمانش مدیریت شود. ما گزارش‌هایی داشتیم که چندین مورد نیاز به انتقال بیمار به تهران یا حضور در مراسم تشییع جنازه و … بود اما به دلیل یکطرفه شدن جاده‌ها برای ساکنان شهرهای شمالی فراهم نشد. حرف ما این است که باید به حق تمام شهروندان توجه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه لازم است مردم به توصیه‌های پلیس توجه کنند، گفت: در همین تعطیلات اخیر ما اعلام کردیم که بر اساس تردد شمارهای ما سفر به شمال کشور نباید انجام شود و دلیل آن هم ازدحام و ترافیک بود آن وقت یک ضد انقلاب که ردش را گرفتیم و مشخص شد که وابسته به خارج از کشور است، آمده و با انتشار یک تصویر نوشته که جاده‌ها خلوت است و پلیس دروغ می‌گوید. لازم است که مردم اعتماد بیشتری به پلیس داشته و توصیه‌های ما را جدی بگیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تاکید کرد که جان مردم برای پلیس بسیار مهم است و اگر در مواردی مانند ریزش جاده و رانش زمین مسیری مسدود شده دلیل آن حفظ جان مردم بوده است.

هادیان‌فر در پایان ابراز امیدواری کرد که با یک فرهنگ‌سازی صحیح و نیز تأمین زیرساخت‌ها مشکلاتی که در سفر به شمال ایجاد می‌شود، کاهش می‌یابد.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: