کد خبر: ۲۳۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۴ - ۰۴ تير ۱۳۹۸ - 2019June 25
یکی از راه‌های کاهش مرگ و میر و ناتوانی استروک (سکته مغزی) تأسیس مرکز درمانی سکته حاد مغزی( scu) است که بستری بیمار بدون درمان و فقط با مراقبت ویژه، به کاهش ۱۸ درصدی عوارض مرگ و میر و با درمان فاز حاد کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی عوارض مرگ و میر منجر می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان گفت: این استان با راه اندازی واحد درمان سکته حاد مغزی در بیمارستان ولی عصر(عج) توانسته با درمان به موقع این بیماران پیشتازی خود را در کشور حفظ کرده و رتبه نخست کشوری را دارد.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر علیرضا زراعتچی روز سه شنبه افزود: پس از آغاز و اجرای طرح تحول نظام سلامت اشکالاتی در حوزه بهداشت و سلامت<Health> کشور به دنبال داشت و برای رفع این مهم اقدامات سریع و جهادی باید انجام می‌گرفت.

وی اظهار داشت: در این راستا درمان بیماران سکته‌های مغزی و قلبی برای گروه‌های هدف باید به شکل جامع‌تری انجام می‌گرفت و در این ارتباط بحث‌ها بسیار پیچیده و چالش بر انگیر بود که در نهایت ننایجی خوبی را رقم زد، و در نهایت آئین نامه و شیوه‌های نامه‌هایی تدوین شد.

این مسئول ادامه داد: برای درمان بیماران سکته مغزی با توجه به تجارب ارزشمند و ارائه آموزش‌ها در سطح شبکه‌های بهداشتی و تغییر طراحی فیزیکی اورژانس بیمارستان ولی عصر (عج) مورد توجه قرار گرفت اما با تأخیر بود چرا که در آن صورت باید حجم بالایی از بیماران پوشش داده می‌شد.

وی اضافه کرد: تغییر نقشه اورژانس بیمارستان ولی عصر برای انجام این کار مهم از جمله اقدامات مهم بود و حتی در آخرین اجلاس معاونان درمان سال گذشته مسئولان وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی نیز به این مهم اشاره داشتند که یکی از شاخص‌های مهم کد ۷۲۴ سکته مغزی است و تمامی دانشگاه‌ها باید تسهیل گر درمان استروک باشند.

این مسئول ادامه داد: برا این اساس حرکت یکسانی باید توسط دانشگاه‌های کشور در این ارتباط انجام گیرد و این استان اولین دانشگاهی بود که حتی مجوز تزریق خون<Blood> در داخل بالگرد بیماران دچار سکته مغزی را دریافت کرد و جز استان‌هایی است که بیماران مبتلا را از طریق اورژانس هوایی به سرعت به بیمارستان منتقل می‌کند.

زراعتچی افزود: به سرانجام رسیدن اقدامات در این بخش ب نیاز به تیم هماهنگ دارد و این در حالی است این اقدامات خوب در استان موجب شد حتی نماینده سازمان بهداشت جهانی نیز در بازدید

واحد درمان سکته حاد مغزی( Stroke) از کارهای انجام گرفته رضایت داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های کاهش مرگ و میر و ناتوانی استروک (سکته مغزی) تأسیس مرکز درمانی سکته حاد مغزی( scu) است که بستری بیمار بدون درمان و فقط با مراقبت ویژه، به کاهش ۱۸ درصدی عوارض مرگ و میر و با درمان فاز حاد کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی عوارض مرگ و میر منجر می‌شود.

به گفته این مسئول، با راه اندازی این مرکز (scu ) در بیمارستان ولی عصر و انتقال بیماران دچار سکته مغزی از شهرستان‌ها توسط امداد هوایی که در ابتدا به بیمارستان موسوی منتقل و سپس به این مرکز درمانی اعزام می‌شدند، با توجه به اهمیت زمان طلایی و موفقیت درمان سکته هیأت امنای بیمارستان ولیعصر زمین احداث باند بالگرد نیز انجام گرفت.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: