کد خبر: ۲۳۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۸ - 2019June 25
بند ناف، سال‌های سال به دلیل عدم اطلاع از خواص درمانی آن، دور انداخته می‌شد و این در حالی است که در دنیا بیش از ۸۰ نوع بیماری با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف درمان می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>رییس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی از ارسال بیش از ۳۵۰۰ نمونه به بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی برای نگهداری و استفاده‌های درمانی خبر داد.

‌به گزارش شفا آنلاین، جعفر محسنی در نشست خبری با موضوع خدمات و اقدامات بانک سلول‌های بنیادی(Stem Cells) خون باند ناف رویان جهاد دانشگاهی اظهار کرد: بند ناف، سال‌های سال به دلیل عدم اطلاع از خواص درمانی آن، دور انداخته می‌شد و این در حالی است که در دنیا بیش از ۸۰ نوع بیماری با استفاده از سلول‌های بنیادی خون بند ناف درمان می‌شود.

وی ادامه داد: تحقیقات در خصوص سلول‌های بنیادی خون بند ناف ادامه دارد و به نظر می‌رسد موارد درمانی بیشتری از آن قابل استحصال باشد.

وی با اشاره به تشکیل بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف از سال ۸۷ گفت: در بدو تأسیس این بانک به دلیل عدم آگاهی مردم در خصوص فواید این سلول‌ها، استقبال از آن بسیار کم بود، اما به تدریج و با افزایش اطلاع در این خصوص استقبال نیز بیشتر شد.

مدیر دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان آذربایجان شرقی نیز در این نشست اظهار کرد: در سال جاری دفتر نمایندگی بانک خون بندناف در استان جزو نمایندگی برتر کشوری معرفی شد و کارشناسان دفتر نیز جزو کارشناسان برتر از نظر کیفیت نمونه اخذ شده و تعداد سلول‌های دریافتی از هر نمونه هستند.

طیبه عابدینی افزود: تا سال ۹۴ فرهنگ سازی چندانی در این رابطه نشده بود، اما از سال ۹۴ به بعد با حمایت مسئولان، فرهنگ سازی شروع شده و تا سال ۹۷ به حداکثر رسید.

وی خاطرنشان کرد: تدابیری در قالب تسهیلات و تقسیط و.. اندیشیده شده تا در این شرایط اقتصادی خانواده‌ها برای ذخیره خون بند ناف فرزندان خود با مشکل مواجه نشوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: