کد خبر: ۲۳۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۸ - 2019June 25
این سیستم جدید که Early Bird نام دارد، در آزمایشات اولیه بین ماه‌های آگوست و سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی توانست خونریزی داخلی را در ۶۳ بیمار که تحت عمل جراحی عروق قرار گرفتند، تشخیص دهد
شفا آنلاین>سلامت>محققان آمریکایی دستگاه جدیدی ساختند که امکان تشخیص خونریزی داخلی را در طول عمل جراحی فراهم می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، این سیستم جدید که Early Bird نام دارد، در آزمایشات اولیه بین ماه‌های آگوست و سپتامبر سال ۲۰۱۸ میلادی توانست خونریزی داخلی را در ۶۳ بیمار که تحت عمل جراحی عروق قرار گرفتند، تشخیص دهد. این دستگاه به یک حسگر مجهز است که در تشخیص زودهنگام خونریزی داخلی با دقت بسیار بالایی عمل می‌کند و توانایی تشخیص شدت خونریزی را نیز دارد. علاوه بر این استفاده از این ابزار جدید، مستلزم هیچ‌گونه تغییری در چارچوب کاری جراحان نیست.

حدود یک پنجم از افرادی که تحت عمل جراحی(surgery) عروق با استفاده از سوزن بزرگ (large-bore endovascular procedure) قرار می‌گیرند، دچار خونریزی داخلی می‌شوند و این خونریزی موجب افزایش دو برابری خطر مرگ، افزایش مدت بستری شدن در بیمارستان و افزایش هزینه‌های درمانی می‌شود. با افزایش تعداد دفعات انتقال خون، این خطرات نیز افزایش می‌یابند. عفونت یکی دیگر از عوارض جانبی این روش است.

قرار است محققان این ابزار را در برخی مؤسسات درمانی برای یک یا دو سال مورد استفاده قرار دهند و اطلاعات بیشتری را در رابطه با آن گردآوری کنند تا با استفاده از این اطلاعات، امکان ادامه فرآیند ارزیابی و بهبود عملکرد آن فراهم شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: