کد خبر: ۲۳۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۱ - ۰۳ تير ۱۳۹۸ - 2019June 24
اتوبوس به کندی حرکت می‌کند، با تاخیر ناگهانی و طولانی مدت هواپیما روبرو شده ایم، غذای بدی خورده ایم و خیلی چیز‌های دیگر. در ابتدا شاید عصبانی شویم، اما کم کم یاد می‌گیریم خود را با شرایط وقف دهیم و به همه‌ی این‌ها به چشم تجربه نگاه کنیم. این باعث می‌شود که راحتتر بتوانیم آرامش خود را حفظ کنیم
شفاآنلاین>اجتماعی> این سوال همیشه پیش می‌آید که مسافرت چه تغییری در انسان‌ها ایجاد می‌کند. اگر کمی به پیش‌تر و قبل از سفر نگاه کنید و آنرا با هم اکنون خود مقایسه کنید، تفاوت‌های بارزی را خواهید دید که متاثر از تجربیات بدست آمده از سفر است. 

به گزارش شفاآنلاین،تاثیراتی مانند: حضور بهتر در اجتماع، مهارت بهتر در ارتباط با دیگران، بالا رفتن اعتماد به نفس، بدست آمدن آرامش درونی، شجاعت بیشتر، برخورد منطقی تر با اتفاقات، پختگی در رفتار، شادی درونی و ...

۱. سفر مارا اجتماعی تر می کند

زمانی که در سفر هستیم، مجبوریم با افراد غریبه و مردمان محلی در تعامل<Interaction>باشیم و صحبت کنیم. حال این صحبت می‌تواند به دلیل پرسیدن یک آدرس باشد، اما ممکن است از میان همین افراد دوستانی برای خود پیدا کنید که تا سالیان سال با آن‌ها در ارتباط باشیم.

۲. در گفتگو و برقراری ارتباط بهتر می‌شویم

سفر نه تنها باعث می‌شود که با غریبه‌ها راحت‌تر صحبت کنیم بلکه باعث می‌شود در گفتگو بهتر هم شویم. همین صحبت کردن‌های بی دلیل و گاهی به اجبار باعث می‌شود که دیگر خجالتی نباشیم و برای گفتگو پیش قدم شویم.

۳. از بالا بودن اعتماد به نفس مان لذت می‌بریم

مهم نیست به کجا سفر می‌کنیم، مهم این است که ناشناخته‌ها می‌بینیم و می‌شناسیم. هر چقدر نسبت به توانایی‌های خود آگاهتر شویم و هرچقدر دانش ما بیشتر شود، به طبع اعتماد به نفسمان نیز افزایش می‌یابد.

۴. کنترل بر رفتار و حفظ آرامش

اتوبوس به کندی حرکت می‌کند، با تاخیر ناگهانی و طولانی مدت هواپیما روبرو شده ایم، غذای بدی خورده ایم و خیلی چیز‌های دیگر. در ابتدا شاید عصبانی شویم، اما کم کم یاد می‌گیریم خود را با شرایط وقف دهیم و به همه‌ی این‌ها به چشم تجربه نگاه کنیم. این باعث می‌شود که راحتتر بتوانیم آرامش خود را حفظ کنیم.

۵. تقویت حس ماجراجویی

هنگامی که اعتماد به نفس شما بالا می‌رود، قدرت ماجراجویی ما نیز بالا میرود. دوست داریم ترس از ارتفاع را کنار گذاشته و به قله صعود کنیم، غذا‌های فلفلی که با طبع شما سازگار نیست، میل کنیم، حتی ممکن است یک شب را نیز در بیابان بگذرانیم.

۶. به آسان گرفتن عادت می‌کنیم

استرس باعث پیری می‌شود. زمانی که اعتماد به نفسمان بالا می‌رود، و آرامش خود را حفظ می‌کنیم، دیگر نگران اتفاقات در جاده و سفر نخواهیم بود. سفر راحت ما را جوان و جذاب نگه خواهد داشت.

۷. باهوش‌تر می‌شویم

سفر یادگیری مداوم پیرامون مردم، تاریخ، فرهنگ، آداب و روسوم و حتی برخی حقایق محرمانه و خاص یک شهر و یا کشور است. به طور خلاصه، ما می‌توانیم درک بهتری در مورد چگونگی کار‌ها و چگونگی رفتار با مردم داشته باشیم. این‌ها تمام چیز‌هایی است که می‌توانیم از یک کتاب، بلکه بیشتر از آن بدست آوریم.

۸. شادتر می‌شویم

سفر به سادگی به ما می‌آموزد چگونه خوشحال باشیم. زمانی که آرامتر باشیم با دید بازتری می‌توانیم به وقایع نگاه کنیم و سعی می‌کنیم از تمام لحظات زندگی لذت ببریم و شادتر باشیم.
در کل سفر باعث می شود مردم ،به مردمان بهتری تبدیل شوند.nomadicmatt

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: