کد خبر: ۲۳۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۸ - 2019June 24
وزیر بهداشت تاکید کرد: امروز کمبود دارویی مهم و تجهیزات پزشکی مهم و اساسی نداریم و تا پایان سال با همین روش قرارگاهی نخواهیم داشت
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت می‌گوید کمبود دارویی مهم و تجهیزات پزشکی اساسی در کشور نداریم و تا پایان سال نیز نخواهیم داشت.

به گزارش شفا آنلاین، سعید نمکی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور خود در جلسه امروز (یکشنبه، 2 تیر) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در این جلسه مواردی از جمله پرداختن به امور سالمندان مطرح شد؛ اعم از آموزش نیروهای ماهر برای اداره امور سالمندان و چه اقدام فعالیت‌های خدمت رسانی به سالمندان در نظام ارائه خدمت بهداشتی-درمانی.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تصمیمات خوبی گرفته و مقرر شد کمیته‌ای برای پیگیری این امور تشکیل شود.

وی همچنین گفت: درباره جذب نیروهای پرستار و غیره بحث شد؛ امسال مجوزهایی برای جذب ۱۰ هزار نیرو در نیمسال اول و 10 هزار نیرو در نیمسال دوم داریم که قسمت عمده آنها را پرستاران برای بیمارستان هایی که تخت خالی داریم، تشکیل می دهد.

تلاش برای پوشش بیمه‌ای برای خدمات پرستاری در منزل
عضو هیئت دولت دوازدهم ادامه داد: بحث پرستاری در منزل و آیین نامه هایی که ابلاغ شده نیز مورد بحث قرار گرفت؛ امیدواریم بتوانیم پوشش بیمه‌ای برای خدمات پرستاری در منزل بدهیم تا بار نظام سلامت را در آی سی یو و سی سی یو کم کنیم.

نمکی همچنین به موضوع ساماندهی طرح نیروی انسانی و توزیع نیروی پزشکی و پیراپزشکی(Paramedicine) در کشور اشاره کرد و توضیح داد: مقرر شد با تشکیل کمیته مشترک بین دولت و مجلس این مسائل دنبال شود.

راه اندازی قرارگاهی در وزارت بهداشت برای حوزه دارو
وی درباره امور دارویی در کشور نیز گفت: با توجه به اینکه ما در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار گرفته ایم، یک مجموعه به عنوان قرارگاه در سازمان غذا و دارو راه اندازی شده و مسئولیت و فرماندهی آن را خود بر عهده دارم و جلساتی با همکاری اعضای مشورتی و شورای اجرایی که از بین تمام ذی‌نفعان صنعت دارو(medicine)، تولیدات، واردات و توزیع هر یکشنبه تشکیل می‌شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امروز کمبود دارویی مهم و تجهیزات پزشکی مهم و اساسی نداریم و تا پایان سال با همین روش قرارگاهی نخواهیم داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: