کد خبر: ۲۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 28
شفا آنلاين-اگر شما جزو دانش آموزان يا دانشجوياني هستيد که شب قبل از امتحان درس مي خوانيد، بهتر است فکر کنيد چه قسمت هايي از کتاب را مي توانيد در زمان کوتاه تري ياد بگيريد و به سراغ همان قسمت ها برويد.

به گزارش شفا آنلاين،آيا درس هاي تان را تلنبار کرده و براي شب امتحان گذاشته ايد و تنها 2 يا حتي يک روز تا زمان امتحان فرصت داريد؟ آيا نگران نمره درسي تان هستيد؟ آيا فکر مي کنيد فرصت مطالعه نداريد؟ نگران نباشيد چون در ادامه اين مطلب نکاتي درباره افزايش مهارت هاي مديريت زمان و چگونگي مطالعه در روز قبل و شب امتحان را فرا خواهيد گرفت. اگر شما جزو دانش آموزان يا دانشجوياني هستيد که شب قبل از امتحان درس مي خوانيد، بهتر است فکر کنيد چه قسمت هايي از کتاب را مي توانيد در زمان کوتاه تري ياد بگيريد و به سراغ همان قسمت ها برويد. با اين حال توصيه مي کنيم، قبل از اين که مطالعه را شروع کنيد به موارد زير توجه کنيد.

نکاتي براي روز و شب قبل از امتحان

*آرام باشيد. ممکن است کمي سخت باشد ولي کافي است يک نفس عميق بکشيد. سعي کنيد افکارتان را متمرکز کنيد. يک مکان خوب و آرام براي مطالعه پيدا کنيد. تختخواب و مبل راحتي انتخاب خوبي نيستند. دراز کشيدن روي تختخواب يا مبل راحتي به اين معني است که شانس خود را براي موفقيت در آزمون فردا کم کرده ايد.

*در بازه هاي زماني 45 دقيقه مطالعه کنيد و 5 دقيقه بعد از اين مدت، استراحت کوتاهي کنيد و دوباره مطالعه را ادامه دهيد. چنانچه بخواهيد براي ساعات نامحدود مطالعه کنيد، مغز بيش از حد خسته مي شود و مجبور مي شويد براي حفظ تمرکز زمان طولاني تري را صرف کنيد.

*کتاب هاي درسي و يادداشت هايتان را باز کنيد و از ابتدا شروع کنيد. روي جزئيات کوچک چندان تمرکز نکنيد و بيشتر روي مطالعه مطالب مهم و برجسته اي که احتمال مي دهيد در آزمون فردا از آن ها سوال مطرح شود، تمرکز کنيد.

* به يادداشت ها، جزوات، کتاب ها و آزمون هاي قبلي که احتمال مي دهيد در امتحان از آن ها سوال بيايد، مراجعه کنيد. معلم ها سوال ها را از درس هايي که در کلاس ارائه شده، طرح مي کنند بنابر اين يادداشت ها و جزوات منابع باارزشي به شمار مي روند. هرگز مطالعه يادداشت ها در شب قبل از آزمون را فراموش نکنيد.

* اگر زمان کوتاهي براي مطالعه درس امتحان روز بعد داريد، يادداشت برداري کنيد. البته داشتن مهارت يادداشت برداري براي اين که بيشترين بهره را از شب قبل از امتحان ببريد، بسيار مهم است. معمولا معلم ها در جلسات پاياني به مرور نکات ريز و مهم که براي امتحان ضروري است مي پردازند و آن ها را يادآوري مي کنند. يادداشت هاي سر کلاس را جدي بگيريد به طور منظم سر کلاس حاضر شويد و يادداشت برداري کنيد. چنانچه يادداشت برداري نکرديد، يادداشت هاي همکلاسي هايتان را کپي برداري کنيد.

*نکات سر کلاس و يادداشت ها گنجينه قابل دسترسي است. مفاهيم، تعاريف و معادلات مهم را در يک برگه بنويسيد. عمل بازنويسي به يادگيري و حفظ مطالب کمک مي کند. اگر يادگيري بصري شما خوب است پس اين عمل قطعا به شما کمک خواهد کرد.

*اگر معلم تان نمونه سوال داده است، حتما آن ها را حل کنيد. براي جواب دادن به سوالات زمان زيادي صرف نکنيد و اگر پاسخ سوالي را نمي دانيد از کتاب کمک بگيريد تا زمان هدر نرود.

*هيچ چيز بدتر از آن نيست که شب قبل از آزمون به اندازه کافي نخوابيده باشيد. ممکن است وسوسه شويد و همه شب را بيدار بمانيد و خود را براي امتحان آماده کنيد اما هنگامي که زمان امتحان فرا مي رسد قادر نخواهيد بود همه اطلاعاتي را که ياد گرفته ايد، به خاطر بياوريد. مغز در اين حالت فقط براي بيدار ماندن تلاش مي کند. نخوابيدن در شب امتحان عملکرد حافظه را به شدت پايين مي آورد.

و اما نکاتي براي روز امتحان

* روز امتحان صبحانه را فراموش نکنيد. صبح امتحان، صبحانه کامل بخوريد تا بتوانيد با انرژي کافي سر جلسه حاضر شويد. توصيه مي شود که حداقل يک ساعت زودتر از شروع امتحان در جلسه حاضر شويد تا اتفاقات ناگهاني باعث نگراني شما نشود.

* سعي کنيد صبح روز امتحان حدود يک يا 2 ساعت، زودتر از خواب بيدار شويد. فهرستي که قبلا براي بررسي سريع همه نکات درسي، مطالب حفظي، تاريخ هاي مهم و معادلات پيچيده تهيه کرده ايد، مرور کنيد و زماني که منتظر هستيد تا جلسه آزمون شروع شود، از مطالعه دست بکشيد تا دچار استرس شديد نشويد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دانش اموز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
عالیه بهترین راهنمایی بود که خونده بودم لطفا بازهم از این چیزا بگذارین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: