کد خبر: ۲۳۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 20
برای جلوگیری از عرق کردن، شما باید به ماده ضد تعریق فرصت خشک شدن بدهید تا با ایجاد لایه ای روی پوست تان، از عرق کردن جلوگیری کند
شفا آنلاین>سلامت> عرق کردن به عنوان عملی برای تنظیم درجه حرارت بدن است که نتیجه فعالیت، گرمای هوا، استرس و غیره می باشد. تعریق، <Sweating,>کی از مشکلاتی است که اکثر ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم. برخی‌ افراد از بوی عرق کلافه می شوند و برخی دیگر از لکه ‌هایی که روی لباس‌ هایشان بر جای می‌ ماند. اما راههایی هست که می تواند مانع از عرق کردن شود. اگر دوست دارید که با ترفندهایی برای جلوگیری از عرق کردن آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.


به گزارش شفا آنلاین:یکی از راههای جلوگیری از عرق کردن، استفاده از دئودورانت است. البته این وسیله تنها بوی بد عرق را از بین می برد اما مانع آن نمی شود، مگر این که به درستی از آن استفاده کنید. بهترین نوع دئودورانت ها آنهایی هستند که حاوی آلومینیم کلرید می باشند. آلومینیم کلرید مشهورترین ماده ضد تعریق دنیاست، از این رو این بار که برای خرید این کالا رفتید، به برچسب آن دقت کنید. اگر زیاد عرق می کنید، به دنبال دئودورانت هایی باشید که حداقل 14% آلومینیم کلرید دارند.

بهترین دئودورانت‌های ضد‌تعریق را از اینجا تهیه کنید:
آیا می دانید که استفاده از دئودورانت ها هم قوانین خاص خود را دارد؟ اکثر ما صبح که از خواب بیدار می شویم، دوش می گیریم و قبل از بیرون رفتن از خانه از دئودورانت استفاده می کنیم، اما این روش اشتباه است. اگر می خواهید که دئودورانت شما بیشتری تاثیر را داشته باشد، نکات زیر را رعایت کنید:

قبل از خواب دئودورانت بزنید
برای جلوگیری از عرق کردن، شما باید به ماده ضد تعریق فرصت خشک شدن بدهید تا با ایجاد لایه ای روی پوست تان، از عرق کردن جلوگیری کند. از آنجا که در شب دمای هوا پایین تر است و شما نیز عرق نمی کنید، بهترین زمان برای استفاده از دئودورانت است. با این روش، فردای آن روز می بینید که دئودورانت چگونه مانع از عرق کردن شما می شود.

دئودورانت را روی پوست خشک و تمیز بکشید
قبل از زدن دئودورانت، از تمییزی و خشکی پوست تان اطمینان حاصل کنید در غیر این صورت تاثیر خودش را نخواهد گذاشت.

موهای زیربغلتان را بتراشید
دئودورانت روی پوست های بی مو بهتر عمل می کند. در واقع موهای زیر بغل شما مانع از اثرگذاری این ماده می شود. البته یادتان باشد که پس از شیو کردن، به سرعت از دئودورانت استفاده نکنید. حداقل چند ساعت صبر کنید تا پوست شما دچار التهاب نشود.

دئودورانت را در طور روز چندین بار تمدید کنید
اگر پس از یک بار استفاده از دئودورانت دیدید که هنوز زیر بغل تان عرق می کند، ناامید نشوید. شما باید در طول روز چندین بار این کار را تمدید کنید تا نتیجه واقعی را ببینید.

نسبت به نشانه‌ها بی‌تفاوت نباشید
اگر دیدید که پس از استفاده از دئودورانت، پوست شما دچار التهاب یا سوزش شد، بهتر است که استفاده از آن را متوقف کنید. دئودورانت ها با هر نوع پوستی سازگار نیستند. از این رو بهتر است که قبل از مصرف، آن را روی قسمت کوچکی از پوست تان تست کنید، اگر مشکلی ایجاد نکرد، سپس به زیر بغل تان بزنید.

در انتخاب لباس‌هایتان دقت کنید
با تغییر فصل، کمد لباس های شما هم باید تغییر کند. البته مهم نیست که هوا سرد باشد یا گرم، برخی از جنس های لباس، موجب عرق کردن بدن می شوند. اما با رعایت نکاتی می توانید مانع از آن شوید. به عنوان مثال لباس های خنک و لباس هایی که دارای منافذی برای تهویه دارند، بپوشید. در این صورت عرق کردن شما به حداقل می رسد. از پوشیدن برخی رنگ های لباس خودداری کنید. لباس های رنگ روشن ماند آبی روشن، خاکستری و... از بهترین رنگ ها برای شما هستند که مانع از تعریق می شوند.

رژیم غذاییتان را تغییر دهید
شاید ندانید اما حتی غذاهایی که می خورید هم می توانند روی عرق کردن شما تاثیر بگذارند. اگر می خواهید که تعریق شما به حداقل برسد، موارد زیر را در رژیم غذایی تان رعایت کنید.

هیدراته بمانید
آب، بدن شما را خنک نگه می دارد. بدین معنی که دیگر پروسه عرق کردن، که برای پایین آوردن دمای بدن صورت می گیرد، اتفاق نمی افتد. از طرف دیگر، کم آبی نیز منجر به عرق کردن می شود. از این رو، اگر می خواهید که کمتر عرق کنید، بهتر است که به مقدار کافی آب بنوشید. روزانه 8 لیوان آب می تواند عرق کردن را به حداقل برساند.

از غذاهای تند دوری کنید
بدن شما همان طور که به گرما عکس العمل نشان می دهد، به غذاهای تند نیز ری اکشن نشان می دهد. در این شرایط، حتی اگر دمای هوا پایین باشد، باز هم شما عرق می کنید. بنابراین بهتر است که دور غذاهای تند را خط بکشید.

غذاهای فرآوری‌شده و چرب مصرف نکنید
از مصرف غذاهای فست فود، شکلات، نان سفید، هله هوله و غذاهای حاوی کربوهیدرات، خودداری کنید. اگر شما هم می خواهید که از عرق کردن جلوگیری کنید، به رژیم غذایی اهمیت دهید و غذاهای بدون کربوهیدرات مصرف کنید.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا و کافئین‌دار نخورید
مصرف نوشیدنی های انرژی زا و کافئین دار نه تنها فایده ای برای شما ندارد، بلکه موجب عرق کردن شما هم می شود. بنابراین مصرف آنها را به حداقل برسانید.

ویتامین‌ ب مصرف کنید
ویتامین ب عملکرد بدن شما را بهبود می بخشد. زمانی که بدن شما این ماده را به میزان کافی دریافت می کند، دیگر نیازی به تلاش بیشتر که موجب تعریق می شود، ندارد. از این رو این ماده را به طور روزانه مصرف کنید تا هم انرژی بیشتری در طول روز داشته باشید، هم عرق نکنید.

میوه و سبزبجات مصرف کنید
مصرف میوه و سبزبجات یکی از راههای جلوگیری از تعریق است. از آنجا که این مواد روند هضم را تنظیم و ویتامین های بدن را نیز تامین می کند، بهتر است که مصرف روزانه آنها را در برنامه غذایی تان جای دهید. میوه هایی چون خیار، کرفس، هندونه، اسفناج، کاهو، گریپ فروت از بهترین ماده های غذایی ضد تعریق هستند.

ورزش کنید
زمانی که صحبت از ورزش می شود، شما به یاد عرق کردن می افتید اما همین فعالیت می تواند تعریق شما را به میزان زیادی کاهش دهد. اما چگونه:

ورزش تولید هومون استرس با نام کورتیزول را کاهش می دهد. علاوه بر آن، موجب تولید اندورفین که خاصیت تسکین درد و آرامش را دارد، می شود. از این رو بدن شما آرامش بیشتری تجربه می کند که به تبع مانع از تعریق می شود.


از درمان‌های خانگی استفاده کنید
شما می توانبد به کمک درمان های خانگی، مانع از عرق کردن شوید که برخی از آنها را در ادامه برایتان آورده ایم.

سرکه سیب
سرکه سیب منجر به کوچک شدن منافذ پوست و به تبع جلوگیری از تعریق می شود. بنابراین می توانید این ماده مقوی را در غذاهایتان مصرف و از فواید آن استفاده کنید.

چای سیاه
چای سیاه یکی از ضد تعریق های طبیعی ست که به دلیل تانیک اسیدهای موجود در آن، منفذ پوست را می بندد و مانع از تعریق می شود.

بیکینگ پودر
بکینگ پودر مانع از عرق کردن شما نمی شود اما می تواند بوی بد آن را از بین ببرد. این ماده سطح pH را در بدن کاهش می دهد و بوی بد عرق را که به وسیله باکتری ها تولید می شوند، جذب می کند. برای این منظور شما می توانید مقداری از بکینگ پودر را برداشته و آن را به همراه نشاسته ذرت روی پوست تمییزتان بمالید و پس از 20 تا 30 دقیقه آن را با آب بشویید. sweatblock

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: