کد خبر: ۲۳۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۸ - 2019June 24
ناخن‌ها ممکن است به دلایل مختلف همچون کمبود ویتامین شکسته شوند که در این صورت باید حتما از مواد غذایی مناسب یا روغن‌هایی که می‌تواند به مستحکم شدن ناخن‌ها کمک کنند استفاده کرد؛ مصرف مواد غذایی همچون ماهی و میوه‌ها می‌تواند به بهبود سلامت ناخن‌های دست کمک کند
شفاآنلاین>سلامت> برای ترمیم ناخن‌های شکسته می‌توان از روش‌های مناسب و در دسترس خانگی بهره گرفت.

به گزارش  شفاآنلاین،  برای داشتن ناخن‌هایی سالم و مقاوم می‌توان راهکار‌های مؤثری به کار گرفت و به کمک آن‌ها از شکنندگی ناخن‌های دست جلوگیری کرد؛ در اینجا به معرفی برخی از راه‌هایی که می‌تواند ناخن<Nail> شکسته شما را تقویت و ترمیم کند؛ می‌پردازیم.

چسب مایع

در برخی از موارد به کمک نوار چسب می‌توانید قسمتی از ناخن شکسته خود را درمان کنید برای انجام این کار ابتدا دست خود را بشویید و سپس با یک حوله گرم آن را خشک کنید؛ قرار دادن ناخن دست در آب گرم سبب نرم شدن دست می‌شود؛ پس از این کار باید مقداری چسب را روی ناحیه‌ای از ناخن که شکسته است قرار دهید به طوری که لایه‌ای نازک روی ناخن ایجاد شود، سپس به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه ناخن را فشار دهید و پس از آن چسب‌های اضافه را به کمک یک پنبه از روی ناخن پاک کنید.

چای کیسه‌ای

در این روش ابتدا باید دستان خود را با آب گرم بشویید سپس با یک حوله آن را خشک کنید و یک تکه چای کیسه‌ای تمیز که بتواند آن ناحیه از ناخن شکسته شما را بپوشاند بردارید و به وسیله یک چسب روی ناخنتان فشار دهید.

قراردادن چای کیسه‌ای روی ناخن شکسته سبب می‌شود تا پوشش محافظی روی ناخن شما بوجود آید و قسمت شکسته از بین برود، پس از اینکه چسب از روی ناخن برداشته شد باید اضافات آن را به وسیله یک گوش پاک‌کن پاک کنید.

نوارچسب

یک تکه کوچک از نوار چسب را بردارید و دقیقا روی ناخن شکسته خود بچسبانید، سپس با استفاده از قلم مو آن را به طور کامل روی ناخن خود محکم کنید و مطمئن شوید که دقیقا ناحیه شکسته شده را چسبانده‌اید، سپس به کمک روغن زیتون چسب را روی ناخن خود قرار دهید.

راه‌های درمان ناخن آسیب دیده

ناخن‌ها ممکن است به دلایل مختلف همچون کمبود ویتامین شکسته شوند که در این صورت باید حتما از مواد غذایی مناسب یا روغن‌هایی که می‌تواند به مستحکم شدن ناخن‌ها کمک کنند استفاده کرد؛ مصرف مواد غذایی همچون ماهی و میوه‌ها می‌تواند به بهبود سلامت ناخن‌های دست کمک کند.

ویتامین‌ها

ویتامین آهن که در اسفناج به وفور یافت می‌شود برای استحکام ناخن‌های دست بسیار مفید است، همچنین منیزیم هم از جمله ویتامین‌های مفید است که می‌توان آن را در بادام زمینی، سبزیجات و برخی از آجیل‌ها یافت.

پروتئین 

اگر به دنبال داشتن ناخن‌های سالمی هستید باید مواد غذایی پروتئینی را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید تحقیقات مختلف ثابت کرده‌اند افرادی که به طور متوسط روزانه از گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات استفاده می‌کنند، ناخن‌های سالمی‌تری نسبت به دیگران دارند.

زینک

همه ما زینک را مهمترین عامل سلامت ناخن‌های دست می‌دانیم، زینک را می‌توان در بسیاری از مواد غذایی همچون حبوبات، لوبیا پیدا کرد.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: