کد خبر: ۲۳۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019June 19
در صنعت داروسازی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم به‌طوری که در سال ۲۰۱۸ دانش داروسازی ما در سطح بین‌المللی به رتبه هفتم رسید؛ در حالی که در تولید کل علم رتبه ۱۶ دنیا را داریم
شفا آنلاین>سلامت>معاون تحقیقات وزیر بهداشت با بیان اینکه دارو در ایران نسبت به همه کشورهای دیگر دنیا ارزان تر است، گفت: ایران در دانش داروسازی سازی رتبه هفتم دنیا را دارد.

به گزارش شفا آنلاین، رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در همایش مدیران مراکز رشد دانشگاه‌های پزشکی سراسر کشور با اشاره به پیشرفت‌های ایران در تولیدات دانش بنیان، اظهار داشت: در صنعت داروسازی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم به‌طوری که در سال ۲۰۱۸ دانش داروسازی ما در سطح بین‌المللی به رتبه هفتم رسید؛ در حالی که در تولید کل علم رتبه ۱۶ دنیا را داریم.

وی ادامه داد: ما در داروسازی(Pharmacy) توانستیم همه نیازهای مهم دارویی را در ایران تأمین کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: می‌توانیم ادعا کنیم که در بین همه کشورهای دنیا دارو در ایران ارزان‌تر است و امیدواریم در بخش تجهیزات پزشکی نیز حمایت های لازم را به عمل بیاوریم.

ملک زاده با اشاره به تولید گاز هلیوم در داخل کشور، خاطرنشان کرد: اکثر قریب به اتفاق تجهیزاتی که در کشور نیاز داریم امکان تولید در داخل را دارا هستند و بسیاری از تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) تولید می‌شوند فقط در کشورمان تولید می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: